Flytta hästen??

caradan

Trådstartare
Min hsät har varit här hemmai snart 3 veckor och jag har nu fått ett erbjudande att stalla upp honom hos min hovslagare och hans fru. (hon är dressyr tränare.)
Funderar på att ta dit honom ett par månader nu just för att få¨tillg¨ng både till paddock och tränings hjälp. Ev stalla upp honom där till vintern men det är inte bestämt ännu.

Vad tycker ni om att flytta runt på hästen för en kortare tid, kommer det att göra mera skada än nytta???

tror inte det är så stor fara så länge det inte blir för mycket flyttande. Alltid bra med tillgång till tränare och paddock :)

Är det bara för ett tag och han kommer "hem" till samma stall igen tror jag det är ok

det där är så olika, beror ju på vad hästen är för en sorts individ.

Man måste ju alltid väga fördelar mot nackdelar... I ditt fall tycker jag att det är mest fördelar... Om du dessutom funderar på att stalla in din häst där i höst så hinner ni ju prova på och känna efter nu och det är väl inte fel?

Liknande trådar

Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
1 358
Senast: Lutten
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 056
Senast: Thaliaste
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 126
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 601
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Oväntade saker ni finner läskiga
  • Pluggtråden
  • Vad gör vi? Del CCIV

Hund, Katt, Andra Djur