flytta en vecka innan bf - hjälp haha

Chloé

Trådstartare
Okej, det som från början kändes som en jättebra idé när vi tackade ja till det där underbara, fina huset som vi skulle få hyra billigt och bra, känns nu hur ogenomtänkt som helst. :p

Jag och min sambo bor idag i en tvåa på tredje våningen utan hiss, med hund som ska rastas x antal ggr om dagen, och lägenheten är sunkig och sådär, därför känns det väldigt bra att ha hittat det här huset, bara det att vi väntar vårat första barn den 4e maj enligt ultraljud, däremot enligt sista mens så ska bebis komma 26 april, jag har alltid varit jätteregelbunden i mensen så det känns lite skumt om det kan flyttas sådär mycket. Men men ingen vet när bebis kommer.

Däremot vet jag att vi ska flytta 28 april :eek:

Japp, känner mig rejält efter nu, för jag är en sån person som älskar att planera saker och ting, och när bebis kommer går ju faktiskt inte att planera, h*n kan ju lika gärna komma imorgon (osannolikt iofs) som att h*n kommer under flytten eller flera veckor efter.

Till saken då, min sambo tycker inte att vi behöver packa än, han blir inte sur om jag skulle börja men jag vill ju iofs gärna ha hans hjälp, men vi bråkar verkligen inte om det här.
Men i hans värld så kommer bebis ungefär på utsatt datum, så ingen anledning till panik liksom.
Det jag känner är bara, ponera att bebis kommer för tidigt, kommer vi reda upp allt med flytt och packning och sånt då? När lägenheten ska vara tom och städad sista april?

Nån mer som flyttat så tätt inpå bf? Gah förlossningsnerverna och flyttnerverna börjar tränga sig på, minst sagt :angel:

Sv: flytta en vecka innan bf - hjälp haha

ingen som har flyttat tätt intill bf? och kan lugna mig och säga att allt gick bra? :D

Vi renoverade ny lägenhet, flyttade ihop och lite till när sonen föddes ca fyra veckor för tidigt! ;) Sambon hade ryggskott och jag blev snittad... Det gick bra, men oj vad skönt det hade varit att haft mer "färdigt". Jag hade absolut börjat packa och gjort så mycket som möjligt om jag vore du. Ingen som vet hur arbetsdugliga nån av er är när ni väl ska börja flytta!

Lycka till!

Vi flyttade när lilleman var hm.. tre veckor gammal:)
det var ju svårt för mig att direkt göra nåt iom att han ammade mer eller mindre 24/7 första tiden
Inte ultimat tajming enligt mig iom att jag gärna vill själv typ.. men det gick ju bra ändå, skaffa så mycket flytthjälp ni bara kan och packa mest möjligt redan nu är mitt tips

Sånt där brukar lösa sej även om man blir stressad av tanken.
Min svägerska flyttade två veckor inna bf till hus. Hon hann precis få upp de nödvändigaste när bebis gjorde entré.

Jag tycker det kanske är tidigt att packa i mars. Börja packa när det är knappt 2 veckor kvar till flytt. Men då bara det ni inte använder såklart. Resten brukar gå utav bara farten.

Vi flyttade för ca 1,5 år sen. Då från hus till större hus. Att packa det sista och få in det i huset tog ca 2 dagar. Och vi hade inte mkt hjälp. Nåt lass fick vi hjälpa att bära men det mesta skötte vi själva.. Då med vår 1-årige son i haserna så det va inte lätt. (du kanske inte ska bära så mkt;) )
Är man taktisk så går det rätt fort.
Kommer bebis så kommer bebis. Inte så mkt att göra åt. Då får ni vänta nån dag eller be anhöriga om hjälp.. Det brukar inte vara problem att få hjälp när man får bebis :D

puh, nu när jag har läst era svar så känner jag mig mer säker på att jag kommer klara flytten åtminstone ;)

försöker resonera så, att kommer bebis, då kommer ju bebis, och då får man jobba utifrån det. Men vi har iaf cirka tio personer som ska hjälpa till den dagen så det lär förhoppningsvis gå smidigt oavsett om jag och sambo befinner oss på förlossningen eller inte :p

Jag har planerat att inte bära alltför mycket alls utan jag tänkte bjuda dom som hjälper till på min eminenta matlagning istället ;)

Hade du tänkt ta ut föräldradagar innan BF? För jag kan tänka mig att det är jobbigt att jobba heltid, flyttpacka och vara höggravid samtidigt. Och även om du/ni tar ut ledighet inför flytten så kommer du vara höggravid vilket för många (de flesta?) innebär att orken inte är vad den är när man är i "normal kondition". Det är mycket extra vikt att bära på, det är mycket extra blod att pumpa runt, det är mycket extra hormoner i kroppen och sömnen tenderar till att vara sämre än normalt. Därför ser jag inget fel i att ni båda redan börjar packa ner sådant ni inte använder.

Jag menar, varför vänta med att packa ner sommarkläder, glöggkannan, böcker eller prydnadssaker när det inte går att planera för hur det kommer att gå? Ni kan ju lika gärna föda imorgon eller om två veckor och sedan vara tvugna att ligga kvar på NEO - då kommer ni ju hellre vilja tillbringa er lediga tid med barnet istället för att ni ska lösa av varandra på NEO och flyttpacka?

Sedan löser sig såklart allt, men jag ser inte varför ni inte kan börja redan, om inte annat så för att minska stressen inför flytten. :)

härligt att du tycker precis som jag, för man vet ju faktiskt inte, det kan ju lika gärna vara så att förlossningen sätter igång vilken dag som helst som att den kommer runt bf nån gång.

Men bra då verkar fler tycka att det kan vara en bra idé att ta tag i flytten nu :) haha ska visa tråden för sambon ;)

Hade det inte varit i slutet av en graviditet så hade vi ju säkerligen klarat att packa, flytta och städa på några dagar men nu vet man ju inte.

Glömde det jag tyckte var allra bäst, att köpa sig fri från städningen PHUUU vad gött det var:) Inte farligt dyrt med rut-avdraget heller så det kan jag varmt rekommendera :banana:

det däremot har jag redan beslutat mig för, då sambon jobbar på en städfirma så var inte det beslutet alltför hårt ;)

hmm...

Efter en helt problemfri graviditet så bestämde sig vår son för att komma till världen hastigt och lustig 11 dagar före bf. Sedan drack han just ingenting och låg på neo-övervakning första veckan. En flytt hade varit mycket opraktisk mitt i alltihop kan man säga.

Jag skulle definitivt börja packa så smått redan nu om jag vore du! :D

Om jag skulle flytta om en månad så hade jag börjat flyttpacka så smått redan nu och jag är inte gravid! Hade jag varit i din sits hade jag börjat flyttpacka för ett par månader sedan ;) Man kan väl aldrig börja flyttpacka för tidigt så länge man väntar med att packa ned typ tandborsten? Nu löser det sig säkert för er oavsett, men mitt råd är att börja i tid, alltså nu. Det kan spara er mycket stress framöver om barnet kommer till världen tidigt eller något annat oväntat inträffar.

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras Hej alla, förlåt för ännu en rastipstråd! Hoppas det finns någon där ute som orkar läsa :) Jag känner att det börjar bli dags för mig...
2
Svar
22
· Visningar
6 197
Senast: LaMagia
·
  • Låst
Kropp & Själ Tänkte att jag börjar med att dra lite snabb bakgrundsfakta för att göra dagens situation tydligare: Är rent allmänt väldigt smärttålig...
9 10 11
Svar
207
· Visningar
22 722
Senast: LenaH
·
Äldre I januari är det dags att formellt flytta in till killen (egentligen har jag mer eller mindre "bott" där sedan en tid tillbaka och...
12 13 14
Svar
264
· Visningar
38 957
Senast: Nethril
·
Relationer Hej alla. Jag är i en av mina värsta kriser. Jag behöver peppning och råd. Varning för långt inlägg. Jag och min, sen tre år, sambo är...
2
Svar
34
· Visningar
5 985
Senast: Vallmo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar