literealistisk
Trådstartare
Jag står i dagsläget uppstallad på en ridskola med 15 hästar och två inackorderade, varav den ena är min. Jag har flyttat in rätt nyligen. Mitt stora val och kval nu är om jag ska stå kvar eller flytta. Det är lite sådär stämning ibland och vi två får dela på väldigt många stallpass men det har varit hanterbart. Nu i helgen blev jag dock förtvivlad. De ska flytta till vinterhagarna och som vanligt finns det bättre och sämre. Min häst har sträckt en muskel och är fortfarande halt, nu kan hon få gå ut i hagen efter två veckors boxvila OM hon går i en hyfsat halkfri hage. Vilken tur att vi har några som är okej tänkte jag då! Men icke, hagschemat blir gjort och min har fått hagen som blir lerigast. När jag frågar om man kan byta, iallafall tills hon är återställd, är svaret nej. Jag kan få välja på några andra (de som från början lämnades tomma - av en anledning) men byta är inte aktuellt. Jag frågar varför och framhäver att jag har fått veterinärrekomendationer och att min häst är ju halt. Får inget svar alls på varför. Jag tänker att om en häst är skadad kan man tänka sig att vara schysst och låta den gå i en av de bättre hagarna en månad men de friska verksamhetshästarna prioriteras uppenbarligen mycket högre. Har varit liknande med annat - fick höra av privat och RS brukade gå tillsammans, ändå fick min häst inte gå med sällskap tex.
Överreagerar jag? Tycker det ger en dålig känsla, framför allt att inte få en enda liten förklaring… Jag har dessutom varit väldigt trevlig i mina meddelanden. Det är alltså föreningsstyrningen som är problem, inte den andra uppstallade.
Överreagerar jag? Tycker det ger en dålig känsla, framför allt att inte få en enda liten förklaring… Jag har dessutom varit väldigt trevlig i mina meddelanden. Det är alltså föreningsstyrningen som är problem, inte den andra uppstallade.