Flytta bogen

Mli

Trådstartare
Jag har en häst som är väldigt känslig för alla hjälper, vi kör det mesta enligt PNH Seven Games. Han går superbra undan tryck förutom när det handlar om flytta framdelen. Där är det lika kört varenda dag. Kommer vareviga dag upp till ett riktigt högt tryck innan han ger efter - sen blir det bättre och bättre under det passet. Men nästa gång är han likadan. Verkar som om allt funkar just utom det.

Nån som har nåt tips på vad det kan bero på, eller hur jag ska kunna träna det bättre? Kan ju tillägga att han har en hemsk benställning fram och står brett med hovarna - det blir väl extra jobbigt för honom då att flytta enbart framdelen.
 
Flytta bogen är en av de svåraste för många. En del kan beror på vart du står, om du står för nära manken så vill hästen går framåt. För långt fram vill de sidled eller baka. Din placering är viktig. När det gäller trycket så ska dina "Phases" vara väldigt tydligt. Andvänd din tumnagel eller nippa lite så att din högsta phas är VÄLDIGT TYDLIGT. Om det är inte så har dina första tre phaser har inte lika mycket betydelse. Långsamt phas 1 och snabba 2,3,4. Mer om phaser finns här nånstans i bukes om du söker det.

Men om du inte har PNH Hem study pak och bara köra genom vad du hitta här och läser på nätet så missa du mycket. The 7 games är bara en liten drop i hinken. Och den som man hitta på internet har ingen hjälp förklaringar som man har i paketet.
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 332
Hästvård Jag skulle gärna vilja höra lite förslag och gisssningar på vad som kan vara fel på min häst. Har bokat kliniktid, men först om en...
Svar
5
· Visningar
2 569
Senast: bellala
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 889
Hästvård Någon som har några idéer om vad detta kan vara? Försöker göra en lång historia kort. 1/2 fick jag hem min fina tjej som jag har på...
12 13 14
Svar
270
· Visningar
29 662
Senast: sandrafors
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp