Flyinges hingstturné

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Hoppsansa
  • Startdatum Startdatum
Sv: Flyinges hingstturné

Är du också sugen på att betäcka med Maloubet?
Pratade med Bollerup idag och dom kunde i lova att mitt sto kinde semineras med honom på fredag så jag måste ha en reservhingst.. hmm jätte svårt finns så många fina.. :smirk:

När ska du in med ditt sto?

Ja jag var faktiskt i kontakt med dem tidigt för att vara bland de 10 första...men så insåg jag att jag vill verkligen inte ha föl i mars...det är FÖR tidigt.

Så nu vet jag inte vad som händer...om han lyckas få tillstånd att betäcka fritt på TAI efter dessa 10 stona eller ej!?!

Vad var det som gjorde att de inte kunde lova att de kunde seminera med honom...för att han kommit upp i 10 ston just nu eller?Noterade att det står att du bor i Örebro fast du har stoet på Bollerup...men är inte Bollerup huvudstationen för Maloubet?Jag trodde han skulle användas fritt på huvudstationen??Nu blev det många frågor på en gång!

Jag har väl tänkt maj/juni...är mer rimligt.(Har kallstall)

Tyckte det stod tillgänglig hela säsongen på ASVhs sida-men jag kan ha fel!

Jag minns att de sa något på avelsshowen i stil med att 10 ston var för att kolla kvaliteten på sperman, om han skulle godkännas för TAI (?) resten av året - men citera mig inte, jag lyssnade inte så noga och minnet är som det är :angel:

Heej!

Det är sant att han snart är uppe i 10 ston och dom vet inte riktigt dräktigheten än.
Mitt sto kommer att semineras i Örebro, har enbart pratat med Bollerup per telefon :D

Så har han betäckt 10 ston innan fredag så får jag ju ingen chans att betäcka med honom då :crazy:

Men då lär de ju inte ha svar på om han ska fortsätta på TAI förrän i slutet av maj tidigast i såfall...om de nu ska kolla på 17 dygn eller nåt sånt.

Synd att alla transportbolag är så omständiga och opålitliga...annars hade jag bara skickat ner henne isåfall.Vill inte riskera att hon "fastnar" i skåne i en ren evighet innan hon får komma hem igen.

Frågan är hur tätt kollar de dräktigheten på stona nu då och NÄR kommer svaret på om han får fortsätta måntro??

Har köpt Eklundas DVD...men jag vet inte hur jag får igång den!!Så snöpligt!! :crazy:

Senast ändrad av en moderator:

Nu är mitt sto inne på stationen och var i brunst :d
hon kommer att semineras i EM med Maloubet sen är det bara att hålla tummarna :angel:

*här hålls alla tummar & tår* ;)

Hm jag måste ta reda på när de tänker ta beslut på om han får fortsätta eller ej på TAI.Man vet ju ingenting just nu...

Förresten...tycker det är dumt att de begränsar honom.Tycker det är ok att de informerar...men risken borde ju vara upp till om stoägaren vill chansa eller ej.

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
692
Senast: Roheryn
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 051
Senast: Piaff
·
Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 388
Senast: Freazer
·
Avel Då det finns så mycket erfarenhet här om hingstar kollar jag om ni har tips på hingst med dessa kriterier. Fux Bra exteriör Bra psyke...
2
Svar
25
· Visningar
1 435
Senast: Nikan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka