Flygande häst...

Bellapops

Trådstartare
Är det någon som vet vad det kostar att flyga över en häst till USA? Är det krångligt?
Är det ens genomförbart utan att man är "superuppfödare" eller elitryttare?

Snälla, vore väldigt tacksam för svar eller länkar där man kan tänkas hitta dylik information.

Tack på förhand. :)

Sv: Flygande häst...

Det bästa ang själva transporten är om du kontaktar arlanda cargo direkt, de kan hänvisa dig vidare. enklare än att försöka hitta på nätet där hälften av information runt sånt här ändå inte är uppdaterat etc.
Det viktiga runt import/export av djur är ju att utöver själva transporten ha koll på vad det individuella landet kräver i fråga om intyg, vaccin och annat. det kan man inte lita på att bolaget som transporterar informerar om eller rent av känner till, så det måste du ta reda på själv.

http://www.aphis.usda.gov

typ jordbruksverket i USA. Där brukar man kunna få hjälp.

Lycka till.!

Uppgifter jag har fått från dörr till dörr inkl flyg så kostar en container 12600 dollar och det är för 3 hästar...ska man bara ha en häst med får man vänta tills det ansvariga transportbolaget fått ihop de andra två.

Det finns speditionsfirmor som sköter all pappershantering. Från USA kostar det runt 20000SEK att flyga med häst. Uppgift från förra veckan.

Jenny Tholin Spedition i Malmö sköter frakt av hästar mellan Europa och USA

Ja men gäller det med transport från där hästen hämtas och avlämnas?Eller är det bara själv flygdelen?Hästen ska ju både till flygplatsen och från flygplatsen och hem liksom.Ja förresten i de där 12600 dollarna(delat på 3 hästar) ingår även kostnaden för karantänen också.Bolaget heter Overseas (stavas?)...sök på nätet.

Mig veterligen var detta kostnaden från Kentucky till Stockholm. Eftersom jag själv inte flyger hästar så där var och varannan dag som min vän gör så hade vi just dessa diskussioner förra veckan då det kom hem lite hästar till honom.

Låter väldigt billigt tycker jag...kan du ta reda på mer?Skulle vara intressant att veta mer...

Ja, jag tyckte oxå det, trodde det var mkt dyrare än så, men jag glömde fråga mer när jag var där idag. Senildemens på hög nivå.....

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 328
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 929
Fritid Jag har relativt nyligen börjat träna på gym, både pass i grupp som core och crosstraining men även PT-pass och styrketräning. Tycker...
Svar
17
· Visningar
1 035
Senast: Gulis
·
Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket...
6 7 8
Svar
152
· Visningar
13 037
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Ratsit
  • Störiga saker vi stör oss på, del 36.
  • 🎄Jul 2024🎄