flyga med hund!

E

ElinH

Jag ska flytta till Schweiz och nu är det dags för avresa i dagarna, ska flyga min hund dit, hon väger 2 kg och kan alltså flyga i kabinen med vissa bolag, är det något spec krav på buren?? vet storleken men material osv??

alla andra råd ang flyg med hund är MYCKET välkommna.

är så nervös.

Sv: flyga med hund!

Läs på flygbolagets hemsida där finns nog all information du söker. Tror reglerna kan skilja sig lite mellan olika flygbolag. Men viktigast är nog att den ryms under sätet framför och så brukar den ska ha vattentät botten. Har flygit med min hund två turer när jag hämtade henne och det var inga som helst problem, hon låg på rygg och sov i sin bur hela flygresorna ;).
Lycka till!

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 242
Senast: Milosari
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 666
Senast: Cissi_ma
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 310
Senast: Hermelin
·
Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 996
Senast: Sesca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka