Flyga drake

Status
Stängd för vidare inlägg.
M

mizz

Hur gör man för att få upp den i luften??? Var ute precis och försökte få upp den av mormor (#§&"&##@!) nyinköpta draken. Det går bara inte. Jag hinner inte springa många steg så spinner den runt och far i backen. Vill oxå stå där och beskåda draken högt i det blå, eller okej, det vore trevligt för sonen att få kunna flyga drake.

Sv: Flyga drake

Vi brukar göra så här....

Vi befinner oss på ett fält/en äng.
A håller i draken.
B håller i "snör-rullen"
A går iväg med draken medans B står kvar och rullar ut snöre.
A kan få ganska långt... 30-40 meter i alla fall.
Sen kan B börja springa, medans A håller i draken över huvudet.
Sen brukar den lyfta när man springer. Kommer draken bara tillräckligt långt upp är det bara att stanna och försöka hålla kvar en...

*rörig beskrivning*

Sv: Flyga drake

*bra beskrivning*

Men det är ju så vi gör, men ska prova med längre snöre nästa gg. Hoppas det blåser i morgon med. :bump:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har en crosstrainer hemma i dagsläget, en som jag köpte billigt begagnad och som troligtvis var billig redan när den var ny. Den har...
Svar
19
· Visningar
781
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
8 196
Hemmet Jag har en fråga angående min hyreslägenhet. Jag och min sambo flyttade från en lägenhet inne i centrum till en större lägenhet ute på...
2 3
Svar
52
· Visningar
8 334
Senast: fejko
·
  • Låst
Tjatter Det var en gång en prinsessa vid namn Cimorene, som bodde i det blomstrande kungadömet Linderwall. Linderwall var ett lugnt kungadömme...
51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
39 480
Senast: Intejag
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar