Sv: flyball

Har du en hund som gillar att springa efter bollar så lär du den att trampa på en pedal för att få "belöningen". Nästa steg är väl att hunden ska lämna den hos dig?

Har ingen förstahandserfarenhet dock.

Trampa på platta lär man väl lättast ut med klicker skulle jag tro.

jo, men jag tänker det är ju inte enbart att de ska trampa på plattan utan de ska ju först springa fyra hinder rakt fram, sen trampa och ta bollen och sen springa tillbaka fyra hindrena.

vet du vart lådorna finns att köpa?

Du lär ut genom exterm belöning, brukar vara det lättaste. Sedan ett hinder i taget. Så först att trampa på plattan, sen ett hopphinder, sedan ett till osv.

Du kan dela på det hela och lära in hinderna för sig och kastaren för sig.

Sök på agilityhinder, där brukar de ha flyballgrejer också, men det är dyra grejer.

//E

Liknande trådar

Hundträning Sbk har på sin fb delat information om att det nästa år kommer en ny mässa för hundsport och hundar i tjänst...
Svar
12
· Visningar
765
Senast: Nepenthe
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 568
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 742
Senast: Tantan
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 830
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30