Flugtäcken / platta hästflugor ???

gylle

Trådstartare
Vi har här under somrarna stora problem med de här platta fantygen som bits som alla kallar för olika namn (hästflugor, bremsar mm) kommer i mängder mitt på dagen och hästarna blir helt tokiga. Vi brukar när det är som värst få plocka in hästarna några timmar. Nu undrar jag om dessa tunna flugtäcken som typ Bucas BussOff odyl hjälper mot dessa eller de biter bara igenom dem ? :confused: :confused:

Jag tycker dom hjälper iallafall, jag vet vilka sattyg som kommer ungefär där du bor, bodde i Veberöd med hästarna ett tag och dom kom patrullerande ur skogen vid lunch, men dom täckena hjälper, har även ett par andra blå täcken som är väldigt bra och prisvärda, lite stelare från Källqvist tror jag??

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 391
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har aldrig haft möjlighet att ha en egen häst. Jag har dock drömt om det sen jag var pytteliten. Jag har ridit på ridskola, åkt på...
Svar
0
· Visningar
397
Senast: cassiopeja
·
Utrustning Fick höra denna underbara nyhet som jag totalt missat att dessa bitande fantyg inte biter igenom exemtäcke stämmer det ? Gäller detta i...
2 3
Svar
49
· Visningar
8 320
Senast: Merope
·
Hästvård Önskar få lite hjälp och tips,och gärna olika synvinklar på det hela... Hästen,en 18-årig varmblodsvalack,gammal travare,köptes av...
2
Svar
24
· Visningar
6 022
Senast: Boj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar