Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Du är varmt välkommen hit och prova hur länge du klarar att vara utomhus utan heltäckande kläder Du kan ta med din häst också så skall du se vad den tycker om det hela.
Vi pratar inte om enstaka små bitande insekter, vi pratar om tusentals och åter tusentals bitande blinningar, hästarna är täckta av dem från topp till tå och de springer i fullkomlig panik. Vi bor i ett naturreservat med våtmarker och krondiken runt om där de kläcks i miljoner, här nere har de tom fått namn av området vi bor i för att här är så fruktansvärt mkt av dem att varken djur eller människor kan vistas utomhus när det är som värst. Skall du själv gå ut tex för att fylla på vattentunnor i hagarna så är det regnjacka och jeans som gäller annars blir du uppäten.
Jag har eksemtäcken från Gekås på min eksemhäst, har både det bruna och det grå/silvriga. Har aldrig sett något bita igenom det
De kostade mellan 350-400 kr/st
Jag har det bruna Vad är det för skillnad på det grå mot det bruna?
Det bruna gillar jag, bromsarna tar sig inte igenom det.
Jag har ett Böörjes flugtäcke (billigaste varjanten) på min just för att hon ska slippa broms m.m
I går tog jag av täcket 10min (snäll matte tänkte lufta pälsen) då sprang hon som en terrorist till jag jagade fatt henne igen och la på täcket. Magen blir ju tyvärr utan men där når fötterna.
Är inte exemtäckena lite för tunna? En broms kan ju bita genom ridbyxor?!