Flugsommar... litet tips!

kkristoferson

Trådstartare
Jag tror att jag aldrig har varit med om sådana mängder av flugor någonsin. Min Totte fick ett litet, litet bett högt upp på insidan frambenet. Efter ett par veckor var det hur stort som helst på grund av flugor. Det svullnade och blev veck som det blev sår i. Jag fick panik till slut och ställde in honom ett dygn (han avskyr att vara inne). Dagen efter såg det mycket bättre ut och jag tog ut honom så han fick beta men flugorna var där direkt. SÅ ÄCKLIGT. Och att ha honom inne kändes inte som en lösning eftersom det var så sårigt och det blir ju skitigare i boxen än ute.
Jag testade att tejpa, knyta lakan och till och med textillimmade på honom (vilket skulle ha funkat jättebra om det inte var ett sånt omöjligt ställe).

Men panik föder kreativitet: jag tog ett bogskydd runt benet och fäste rund ryggen, först lindade jag nertill, men sen sydde jag till det så att det satt som ett smäck! Inga flugor, svullnaden borta och bara lite bortskavt hår. Detta fungerade fantastiskt.

Ville bara dela med mig!

IMG_0921.jpg

IMG_0917.jpg

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hästvård Min häst var för 1 1/2 vecka sedan svullen i ett bakben. Det var som en 'bula' på insidan av skenbenet och jag trodde att han kanske...
Svar
0
· Visningar
837
Senast: Jennnnka
·
Hästvård För en dryg vecka sedan fick min häst två sår av spark från annan häst. Ena såret på insidan av vänster fram och det andra högt upp på...
2
Svar
25
· Visningar
11 626
Senast: Görel
·
Hästvård Hej! Tänkte rådfråga lite här för att se vad ni kloka bunkefalister anser och tror om detta. Jag har ett 7 årigt arabsikt...
Svar
2
· Visningar
1 512
Senast: Grannox
·
Hästhantering Jag och en vän tog hem två ponnyer några veckor i somras av flera olika anledninga. Ponnyn som min kompis red var en maxad d-ponny, sex...
Svar
1
· Visningar
2 548

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka