L

LaDiva

bra vettiga svar på hur man får död på invasionerna av flygfän tas tacksamt emot

Sv: flugor

Blev av med blomflugor en gång genom att helt enkelt ställa dit en skål med flytande äppelcidervinäger.
Ett fåtal drunknade, resten var bara spårlöst borta reda dagen efter :)

:bow: :bow: måste jag prova...

på tal om blomflugor.. tros det att man kan ha ngn mini liten ödla tillsammans med snäckorna eller vid sidan av som äter alla tiotusentals flugor som bor tillsammans med snäckorna :mad:

Ingen aning.
Enda jag vet är att om man låter en zophobaslarv (=vidrigt) förpuppas och bli bagge så kan man ha den hos sniglarna så käkar den deras skit=mindre städning :D

Naj, zophobaslarver är ju sjukt vidriga :crazy: Inte ens råttorna vill ha de, de bara biter ihjäl de och låter de ligga :rofl:

När det är så jädrans mycket flugor att det inte ens går att vara ute på tomten-då är det inte kul.

Det enda som hjälper inne kan vara att sätta upp sådana där klibbiga remsor som de fastnar på. Vi satte upp minst 5 i varje rum förra sommaren-det var nästan så att man fastnade där själv.

de är :love: :love: :love:

zophobas.jpg

Senast ändrad:

Och det är inte kul att andas in en fluga i näsan som åker direkt ner i halsen... Hände mig igår :eek: :crazy: :cry: Dags för äppelcidervinäger igen...

Kornet: Euww, de är ju så sjukt vidriga! :crazy:

Liknande trådar

Hästmänniskan Ni som jobbar med djur, eller relaterat till djur. Vad jobbar ni med och hur gick ni till väga för att nå yrkesrollen? Är intresserad...
Svar
0
· Visningar
180
Senast: Lucifer
·
Hundträning Hej och hjälp!... Har en retriever av jakttyp som tidigare velat apportera vilt, från 5 månader till 1-1,5 års ålder, men som nu ca ett...
Svar
10
· Visningar
1 051
Senast: bobbbo
·
Övr. Katt Nattdjur som dom är så kommer mina gärna igång lagom till att man ska sova/mitt i natten 😅 Någon som har bra tips på någon leksak som...
Svar
9
· Visningar
855
Senast: MJLee
·
Fritid Om några veckor ska jag för första gången åka till London på semester en vecka. Jag ska bland annat se Harry Potter och det fördömda...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 221
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Motionscykel?
  • Hyresrätt villa
  • Valet i USA