Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Åh, önska går ju! Tyvärr hade det behövts hundratals om inte tusentals spindlar, gärna modell större. Vi snackar tusentals flugor på vinden räknat över hela sommaren. Finns mycket spindlar men inte alls nogBorde inte dina spindlar kunna hjälpa till här?
Vi hade så i vindsgarderoberna i huset vi bodde i förut. Feta ena, råkade man öppna ett fönster så bara vällde de in från springorna i fodret där de verkade övervintra. Vi började öppna fönstren och rensa ut dem så gott det gick mitt i vintern. Vet inte om det hjälpte.Åh, önska går ju! Tyvärr hade det behövts hundratals om inte tusentals spindlar, gärna modell större. Vi snackar tusentals flugor på vinden räknat över hela sommaren. Finns mycket spindlar men inte alls nog
Det är just att stänga dem ute som du måste göra.Så är våren kommen, och med den fruktansvärda mängder flugor på min vind. Sådär att jag drar mig för att gå upp och hämta något om jag behöver. Att få dem att inte komma in är nog inte möjligt, men har Buke några bra tips på hur en håller nere populationen? Helst utan gift.
Tända ljus känns inte säkert, men finns det inte något som en sätter i vägguttag? Eller kanske nån oljegrej Ska leta, tack för tips!När jag läser på hemsidorna här står det att citronelladoft kan funka, så kanske dammsuga upp så många du kan och elda myggljus däruppe (om det är säkert)? Försöka duger liksom.
Det låter ju som något bra! Var den dyr?Vi har en elektrisk flugfångare. Finns de med fläkt som suger in flugorna som hackas ihjäl innan de trillar ner i behållaren
Nä, tror det var lite under 500krDet låter ju som något bra! Var den dyr?
Nog det jag hörde om som kallades 'flugsnöre', var något som skulle gå på vev. Skulle du säga att elektrisk eller flugsnöre/flugpapper är bäst?I alla hus jag bott i på landet har flugorna krypit in den här tiden på året. Vidriga!
Sambon är mer giftgalen än mig. Men han är förbjuden nu även om det var väldigt effektivt att spraya.
Vi har sådana elektriska flugfångare som jag tycker funkar ok.
Flupapper har jag bara varit med om i ett stall jag jobbade i. Då hade de byggt som en liten "bana" pappret gick i på metallhängare och rullar i taket. Det gick att dra runt som ett liftsystem liksom. När pappret var fär flugit vevade man på en vev för att få nya, klistriga ytor och högg av det gamla och kastade.
Himla enkelt och funkade iaf i stalltaket.
Jag har ju inte testat flugpapper inne. Och inte elektrisk i stallet.Nog det jag hörde om som kallades 'flugsnöre', var något som skulle gå på vev. Skulle du säga att elektrisk eller flugsnöre/flugpapper är bäst?
Ah, ja. Det problemet har jag ju inte med vinden i alla fall. Testar nog papper först så får jag se om det fungerar, det är ju såna mängder alltså! Men tack för tipsJag har ju inte testat flugpapper inne. Och inte elektrisk i stallet.
Men jag tycker väl att det känns trevligare med elektriska inne för att slippa se en massa fastklistrade flugor på pappret liksom..
När jag läser på hemsidorna här står det att citronelladoft kan funka, så kanske dammsuga upp så många du kan och elda myggljus däruppe (om det är säkert)? Försöka duger liksom.