Flugmask m. solskydd & ridmask

S

Spider84

Är det någon som har bra tips på vart jag kan hitta en bra flugmask med solskydd för mulen?
De jag har sett är så jäkla klumpiga att min häst lär vilja ta av sig den, och lyckas med det, illa kvickt.
Hon bränner upp sig på mulen väldigt mycket under sommaren och jag vill därför ha något som går ned och skyddar den.

Sen är jag också ute efter en "ridmask" som man kan fästa på tränset som skyddar mot flugor. Har bara sett ett exemplar som jag faktiskt gillade, men jag vill gärna ha fler att välja mellan.

Sv: Flugmask m. solskydd & ridmask

Ridmaskar har jag sett på www.good4u.se. Verkar rätt okej, Equilibrium tror jag märket heter.

Är oxå på jakt efter en bra mask med nosskydd. De jag har sett har bara en hård rak flärp som trycker mot nosen. Jag vill ha det lite mer "formsytt", ungefär som nosnätet som oxå finns på den hemsidan.

Det är samma jag sett förut fast hos en annan försäljare.
Tycker bara de man har i hagen ser så fruktansvärt obekväma ut för hästen.

Har en Equilibrium med öron/nosskydd till min skimmelkille. Han älskar sin flughuva. Den är mjuk och smidig. Lätt att skölja upp med. Har dock en tendens till att bli "fet".

Shatoman i mjölby har flughuvor med nät över nosen, de är mjuka i nätet o verkar bra.
Själv förderar jag att smörja nosen på min pålle.

Nja den gick inte riktigt helt ned...hon bränner sig gärna längst ned också tyvärr. I år verkar det dock gå bra... *ta i trä*

Bison
Jo det har jag testat mycket med mängder av olika sorter, men så fort hon börjar beta så försvinner det och så bränner hon sig. :crazy:

Hennes avkomma hade också mycket lätt för att bränna sig på näsan och hon var dessutom vit på läpparna... :(

men hör med Sharpman om inte som kan skicka en till dig?

Jag använder en solskyddsfaktor som är som en tjock pasta på min häst är helt rosa på mulen, han var helt sårig innan jag började med den men nu efter en veckas användning är mulen som ny igen, pastan sitter kvar hela dagen.

Var det smörjan de hade?
Hur får jag tag på dem?

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 023
Senast: alazzi
·
R
Hästmänniskan Hej! Detta är mitt första inlägg jag gör här. Idag hände det något, vilket är att jag blev sparkad av en kompis' häst. Hästen det...
2
Svar
20
· Visningar
8 748
Relationer Gammal användare med nytt nick på grund av känsligt ämne och jag MÅSTE få ventilera och höra utomståendes perspektiv. Jag insåg tidigt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
19 304
Senast: TinyWiny
·
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
12 685
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar