Zevzan

Trådstartare
Min häst har rivit sönder sin flughuva dom bara är någon vecka gammal, och tycker öronen på den är lite trånga för honom.

Har ni någon bra flughuva att rekommendera med stora öron så de får plats Bra?:/

De ända som har tillräckligt långa öron för min häst är från Horseware. Favoriten är Rambo. Men även Amigo är okej.

Annars är det utan öron som gäller, shires är bra :)

De ända som har tillräckligt långa öron för min häst är från Horseware. Favoriten är Rambo. Men även Amigo är okej.

Annars är det utan öron som gäller, shires är bra :)

Ska man ändå ha huvan känns det som att det är bra att ha öronen då dom annars kan äta där också och dom är då svårare att smörja in än ansiktet ;)

Ska man ändå ha huvan känns det som att det är bra att ha öronen då dom annars kan äta där också och dom är då svårare att smörja in än ansiktet ;)
Jag håller med dig men jag gillar att ha några olika att variera med för att pålle inte ska få skav. Rambo, Amigo med öron och shires med avklippta öron eftersom de var för korta.

Jag håller med dig men jag gillar att ha några olika att variera med för att pålle inte ska få skav. Rambo, Amigo med öron och shires med avklippta öron eftersom de var för korta.
Surt att dom ej förstår att det finns hästar med världens största öron typ.. ska kika på dessa.

Idag använder vi en sån med 50 % resår runt huvudet den sitter ju perfekt i övrigt

Mitt problem med en huva var tvärtom, huvans öron var alldeles för långa så det såg ut som pållan hade hängöron...

Jag har en av Horze egna huvor, min har åsne öron. Köpte xfull, passar kanon och det är den enda som min behåller på i flera dagar :D skicka pm om du vill ha länk till just den :)

Använder bara de där svarta elastiska huvorna. Min gammla tand hade stooora öron och det fanns lite plats kvar, vet inte om det var Hööks eller Horze men det är ju ingen skillnad vad jag vet.
Inga skav eller liknande, sitter fint på även på de som vill vara nudister och sliter av sig.

Använder bara de där svarta elastiska huvorna. Min gammla tand hade stooora öron och det fanns lite plats kvar, vet inte om det var Hööks eller Horze men det är ju ingen skillnad vad jag vet.

Inga skav eller liknande, sitter fint på även på de som vill vara nudister och sliter av sig.

Haft 2 olika. Enda skillnaden var nätet. Det ena var mer plastigt än det andra. Det som var mindre plastigt pastnade det bara hö å skräp i :o

Den jag har nu lyfter lite längst ner vid öronen för dom är så långa:o

Rambo, ryms min hästs öron så ryms nog det mesta. Sen har jag huvor från Gekås, i storlek L/full, som funkar fint och har rätt stora öron.

Jag gillar Rambos luva med metallbåge. Gott om plats för öronen. Men nu har den blivit så himla dyr, så har gått över till Amigo. Amigos luva finns med två olika nät-typer. En med grovt nät och en med tunt finmaskigt nät. Den finmaskiga gick sönder första dagen, medan den med grovt nät (samma nät som på Rambo) har hållit bra än så länge.
Jag använder stl cob till mina lite mindre hästar (runt 160) med stl full i träns och grimma, och luvorna är i största laget, så de är rymliga och öronen långa.

Liknande trådar

Utrustning Hej, nån som vet av nått märke/modell på flughuva m. öron som har utbuktningen längre ner på huvudet? Hästen fick ta andra pållens...
Svar
2
· Visningar
273
Utrustning Vilket täcke bör jag satsa på? Har en häst som är breeeed, halsen högt satt och hög/bred. Jag har några täcken men nästan på alla så är...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 181
Utrustning Hej. Hoppas på lite tips. Har en häst som förefaller avsky att åka släp. Leta nu efter nytt släp som förhoppningsvis hästen är mindre...
2
Svar
33
· Visningar
1 682
Senast: Murray
·
Utrustning Har haft tur och inte behövt boots i hagen på någon häst tidigare. Men min valack envisas med att trampa sig själv på framsidan av...
2
Svar
29
· Visningar
774
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattras som rävar inte tar?
  • Förbereda hundar inför bebis?