Flobere xx

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Marielle
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 13
  • Visningar Visningar 1 587
M

Marielle

Har någon info om detta engelska fullblod eller vet var jag kan hitta sådan? Väldigt tacksam för hjälp. :)

Sv: Flobere xx

Skulle kunna stämma bra med födelseår och liknande och så vanligt är väl inte namnet Flobere? Min häst är e. Orchis Cham x ue. Flobere xx, mycket mer vet jag inte, men det är därför jag undrar :)

Är det rätt morfar kan jag bidra med att mormor var nära släkt med den fantastiske Hurricane xx. Hon var efter samma hingst och hade Hurricanes mormor till mamma. Från denna stostam kom även Rick xx som gick svår fälttävlan.

Hurricane själv vann bl a Svenskt Derby 1951 och hans avkommor har över 450 segrar på galoppbanan. Inom ridhästaveln lämnade han flera svårklasshästar.

Det är rätt Flobère xx AA 5275 som har plockats fram. Jag vet egentligen inte så mycket om honom men har stött på honom i stammen till tävlingsponnyer. Familjen Ahlqvist i Klintehamn på Gotland har haft i alla fall två avelsston med honom som far, Sabina (sv f 1976) och Cimona. Båda dessa har fått ett flertal avkommor som har placerat sig på tävlingsbanan, framför allt i hoppning. De har betäckts med hingstar som Orchis Cham x, Kilroy Crest xx och Cordo.

Det är rätt Flobère xx AA 5275 som har plockats fram. Jag vet egentligen inte så mycket om honom men har stött på honom i stammen till tävlingsponnyer. Familjen Ahlqvist i Klintehamn på Gotland har haft i alla fall två avelsston med honom som far, Sabina (sv f 1976) och Cimona. Båda dessa har fått ett flertal avkommor som har placerat sig på tävlingsbanan, framför allt i hoppning. De har betäckts med hingstar som Orchis Cham x, Kilroy Crest xx och Cordo.
Vet du stammen på Kilroy CrestXX? Jag har sett hans namn i stammen på flera ponnies från gotland.:banana: :banana: :banana:

Gotlandsstona du nämner, Sabina och Cimona, vet du vilka de är undan? :bow:

Skulle kunna stämma bra med födelseår och liknande och så vanligt är väl inte namnet Flobere? Min häst är e. Orchis Cham x ue. Flobere xx, mycket mer vet jag inte, men det är därför jag undrar :)

Nejmen :) Min häst är e. Cordo, Cordos pappa är Orchis Cham x och sen blir det ju likadant ;)

Jag älskar att släktforska, vill fortfarande ha bilder, info mm om Flobere xx!

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 509
Senast: Freazer
·
Utrustning Hej! Mitt fullblod får skav av precis allt, och nu även täcket… Skulle behöva tips på bra både ute- och innetäcken. Han har i...
Svar
3
· Visningar
197
Senast: Gimlan
·
Småbarn Anställd inom kommunen, har försökt se hur länge jag får dessa extra 10%, men hittar verkligen NOLL info om det? Någon mer... 2
Svar
22
· Visningar
578
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
376
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka