Flipper i mina kalsipper!

svea

Trådstartare
Dagen D som i tävlingsDebut närmar sig. Vita ridbrallorna är inköpta, men aningen för små (viktnedgång pågår). Det kommer alltså att bli lite tight. :o

Med anledning av detta önskar jag era bästa tips på osynliga trosor.

Inte string!

Sv: Flipper i mina kalsipper!

Och "kontrolltrosa", vad tycker vi om det i sammanhanget? Flipp eller flopp?

Sömlösa Sloggi Maxi/Hipster, finns i bomull eller "blankt" material - tveklöst bäst både m.a.p. komfort och inga rumplinjer. De finns i liten papperslåda på Twilfit bl a.

Bästa tipset är dock lång kavaj..:D annars trosor med ben typ mamelucker, hudfärgade tajta till höger, jätteskönt att ha under tycker jag.

mamm.jpg

Jag tycker personligen Hipster är lite för korta.. dom krullar sig och blir obekväma.

Om du inte brukar ha hipster och de brukar 'sitta still' så skulle jag undvika det. De ger liksom en synnerligen synlig kant när de korvat och kasat upp. Har jag.. läst ;)

Ju längre ben dessto bättre är min devis när det gäller trosor som inte ska synas. Sen är jag förvisso vanskapt och alla trosor som inte ser ut som hämtade ur mormors koffert hasar upp och lite än hit och än dit :S

Ska du använda control top, se till att de inte är så tighta att det 'bullar ut' under/över, det syns väldigt tydligt under tighta byxor när det smiter åt för mycket i 'benslutet' på dem.

Tack för tipsen.

Efter mycket ångest och velande på underklädesavdelningen kom jag fram till att det bästa kanske ändå var att inte tänka så mycket på hur det ska se ut, utan mer på känslan. Så jag köpte samma sköna bomullstrosor som jag alltid använder, fast vita i stället för svarta (fanns inte hudfärgade) och betydligt högre i midjan så att det inte blir en bulle ovanför linningen.

Det får duga.

Sömlösa Sloggi Maxi/Hipster, finns i bomull eller "blankt" material - tveklöst bäst både m.a.p. komfort och inga rumplinjer. De finns i liten papperslåda på Twilfit bl a.

+1 på den! Det skönaste man kan ha, både under festkjolen och ridbyxorna.

Lindex har ocksa en blank trosa med korta ben som funkar suverant under ridbyxor. De med langre ben maste jag komma ihag att stoppa ner handen och 'rulla tillbaka' ... inte sa latt nar det ar over 30*C varmt i skuggan och man svettas som skjutton. De blanka funkar dock aven i sadana situationer.:cool:

Jag hade asfina (eller asfina, dom fyllde sin funktion), vita iofs med sömmar men dom syntes inte, från Kronan eller nåt sånt? Tyvärr åt hunden upp dom... Kändes si och så. Satt jävligt bra.

Jag brukar ha hankypankys som är typ aprikos/hudfärgade :o dom syns inte, dom sitter bra och syns faktiskt knappt. Jag kan inte ha för stora för då känns det korvigt och jobbigt.
Har till och med haft rosa eller blåa nån gång när jag inte hunnit titta tillräckligt nog och det syns inte. I löv it.

Ja, jag har tävlat. Det gick riktigt skitdåligt och det är ett för stort, dyrt och osäkert projekt att ta oss till presentabla procent. Så vi lägger ner "tävlingskarriären" och därmed är trosproblemet löst! ;)

Ja, jag har tävlat. Det gick riktigt skitdåligt och det är ett för stort, dyrt och osäkert projekt att ta oss till presentabla procent. Så vi lägger ner "tävlingskarriären" och därmed är trosproblemet löst! ;)

Men - vad beror det här på nu då? Vad hände?

Dels orutin, såklart. Han har aldrig tävlat och jag har inte tävlat dressyr på femton år.

Dels att det finns en hel del nerv under ytan på hästen, han är ingen tävlingsindivid egentligen och det är bland annat därför han inte har tävlat tidigare. Men jag trodde att det kanske skulle funka nu när han börjar bli lite till åren. Men han blir alldeles för spänd och jag är inte beredd att lägga ett par dussin tävlingar på att få honom att slappna av. Och jag tror inte att han tyckte att det var så roligt att åka på tävling. Inte som min andra häst som älskar tävlingssituationen och ger minst 120% så fort det finns publik...

Sen har han problem med betslingen, han har en stor och känslig tunga och hans vanliga bett är inte tillåtet för tävling. Baucherbett och kandar funkar sådär hemma, men på tävling när han är spänd så visar sig de där spänningarna i munnen, stundtals med ganska rejäla kast med huvudet.

Han är väldigt svår att sitta ner på också, och det blir inte heller bättre när han är spänd.

Så vi håller oss på hemmaplan med dressyren i framtiden. Vi ska försöka bädda in oss i vårt lilla rosa moln av illusion att vi är fantastiska och göra sånt vi båda tycker är kul. Han är femton år och börjar bli riktigt härlig att rida efter många år av tragglande, så jag värdesätter varje ridpass jag kan få medan han är frisk och fräsch.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 428
Senast: mamman
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 221
Senast: QueenLilith
·
Hundhälsa Hej! Här kommer min allra första trådstart på Hund! Hoppas att ni orkar läsa... :nailbiting: Jag (och lite grann min sambo, men mest...
2
Svar
38
· Visningar
3 180
Senast: Aionee
·
Relationer Jag skulle behöva lite råd. Jag är sedan ca 20 år tillbaka tillsammans med en man. Vi blev sambos för 7 år sedan och har två barn med...
2
Svar
24
· Visningar
5 973

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka