Här får du en lista, hela alfabetet (nästan) :)

Ava
Blenda
Celia
Diana
Ellen
Felicia
Gina
Henny
Isabella
Julia
Kaya
Louise
Melinda
Nadine
Olivia
Pila
Rosa
Sophia
Tula
Unni
Vega
Wilma
Yvette
Zelda

Vi var inne på att döpa mini till: Melina, Minelle eller Allie. Nu blev det inget av dem men gillar namnen och de funkar på engelska också.

Jag gillar Ellie och det känns som det är lite likt Emma men ändå annorlunda :)

Annars är Alma, Alva, Alicia, Annie, Felicia och Linnea några av mina favoritnamn. Borde fungera bra på skånska, lite mer oklart på engelska :)

Själv tycker jag det är urcharmigt med typiskt svenskt klingande namn på engelska.
Tycker "Internationella namn" låter så plain. Tycker gott det kan sticka ut att man är från Sverige.

Mitt favoritnamn just nu är Mona. :love:

Jag gillar Ellie och det känns som det är lite likt Emma men ändå annorlunda :)

Annars är Alma, Alva, Alicia, Annie, Felicia och Linnea några av mina favoritnamn. Borde fungera bra på skånska, lite mer oklart på engelska :)

När jag var på irland i min ungdom fick jag heta felicity istället för felicia. Dom verkade ha svårt för mitt namn men så häromdagen såg jag nåt engelsk/amerikanskt program där en tjej hette felicia, så borde ju funka!

Till TS döp till både felicia och emma, efter mig ;) (heter emma i mellannamn)

Mitt efternamn innehåller en av de där bokstäverna som inte finns internationellt och även om det aldrig var ett problem när man var liten blev det snabbt ett problem när man blev lite större. Och då är det ändå bara mitt efternamn. Min arma fader har samma efternamn men även en liknande bokstav i sitt förnamn. Just därför hade jag nog personligen undvikit namn som innehåller åäö även om det finns fina.

Emma tycker jag är fint. Gillar även Ellie, Ingrid, Linnéa, Matilda, Olivia.

Vi var övertygade om att vi hade en pojk i antågande, men ut kom en unge med snippa. :p Pojknamnslistan var ganska lång, men det enda flicknamnet vi hade var Elise. Hon hette det en dag eller två på BB, men hon var ingen Elise utan fick sitt nuvarande namn efter att vi hade kollat namnlistor och blivit påminda om namn vi hade funderat på i början av graviditeten. :)

Om jag skulle få en dotter till skulle jag vilja att hon får heta Meja eller Emma, men sambon gillar inte något av dem. Valborg är ett fint namn också, men kanske inte funkar på skånska och småländska?

Tjejerna vi har heter Alicia och Joella.
Gillar även:
Astrid
Thilde
Felicia

Joella (yngsta) såg verkligen ut som en Felicia när hon föddes, men lät för lika Alicia så fick välja bort det namnet :/

Vi fick en Zelda :love:
Men hade en hel del namn vi spånat fram ihop, bland annat: Siri, Luna, Lily, Ebba.

Mitt absoluta favoritnamn under hela graviditeten var dock Ki. Då skulle hennes smeknamn vara Kiwi :D kallar henne det ibland ändå :angel:

Vi är nördar av rang och hade därför mycket spel- och bokrelaterade namn på vår topplista.

Fick triss i pojkar, men sista gången sa magkänslan att det var en Elina. Stämde inte, för på RUL fick vi veta att det var en pojke, och det bekräftades sedan på ett TUL då de zoomade in paketet.

Men iaf, detta var mina tjejnamnsförslag när jag väntade barn;
Elina
Agnes
Signe
Nova
Vanja
Lea

Elin funkar väl dock rätt dåligt på engelska. Jag hade en kompis som bytte till sitt andranamn när hon jobbade i engelskspråkiga länder då de inte fick ihop hur Elin skulle uttalas. :)

Min brittiske man uttalar namnet "Ilin" (på svenska).
Dottern som heter Elin och har engelskspråkiga kompisar brukar få heta Ajlin, när jag tänker efter så är det kanske det som Lenag Furberg menar? :D

Liknande trådar

Småbarn Tankar, tips och input mottages tacksamt. Mitt barn (R), drygt 2 år gammal, började på fsk i september. Han har trivts bra hela tiden...
4 5 6
Svar
113
· Visningar
16 977
Senast: Badger
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 338
Senast: QueenLilith
·
Hästmänniskan Jag vet verkligen inte vad jag ska göra så tips och råd mottages tacksamt :heart Jag har ägt en häst i snart 7 år. Han är 13 år och...
Svar
9
· Visningar
2 359
Senast: Dorinda
·
Skola & Jobb Jag avundas människor som bara "vet" vad de ska göra i resten av livet från stunden de lämnat gymnasiet. När jag själv slutade gymnasiet...
Svar
6
· Visningar
2 442
Senast: Wonna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka