flicka eller pojke...

Sv: flicka eller pojke...

Ja du fråga mig inte...jag vet ju knappt vad jag ska titta efter! Men hon var bombsäker! Det kvittar mig om det är en flicka eller pojke men man blir ju nyfiken nu när hon var så himla säker!

Nja, tror det är svårt att se med den bilden. Det kanske mer var ett spontant utrop? Min svärmor är helt övertygad om att det är en tjej i min mage, "det är ju tjejnäsa, det syns ju". Önsketänk tror jag kanske mer det handlar om.;)

Man måste LETA efter könsorganen för att kunna avgöra kön via UL.
När jag väntade min tvåa försökte jag kika på skärmen medan BM letade efter det hon ville se, för att se om jag kunde skymta något som avslöjade könet. Jag tyckte mig ana en snopp...
Ett antal månader senare föddes Signe...

De är de 3 strecken hon ser och tycker det är en tjej. Såg det på en gång ;) Men kan ju lika gärna vara 3 fingrar och din bebis kliar sig i rumpan :D

Ingen aning om sånt där,
men kul med så pass "tydlig" bild iaf :laugh:
Vår lille där inne ville inte vara med
när hon försökte få bilder så det blev inte alls sådär tydliga.
Men både fötter och armar gick som bara den,
armarna var mest och snurrade upp vid huvudet.

Är så himla nyfiken den här gågnen,
men jag frågade aldrig :crazy:

Ska bli spännande att se vad fler säger om din bild :D

Nej av den bilden kan jag inte se något.
Själv har jag en bild där BM har tagit på båda lårbenen och där blygdbenet syns tydligt. Det ska tydligen bli en tjej den här gången;)

Visst kan man "råka" se könet utan att leta efter, det gjorde vi med senaste barnet. Hon vände skrevet mot "kameran" och jag såg tydligt att det var en tjej vilket barnmorskan även bekräftade. Men på en sån där bild tror jag inte man kan säga mycket...

Angående de tre strecken på bilden så är de ju på fel ledd i så fall tycker jag, jag tror att det där är fingrar :laugh:

Okej, intressant att höra vad alla trodde. Då var även jag inne på rätt spår... Men lite kul att hon var så himla säker! Skulle det sen visa sig att hon hade rätt kommer vi få höra det!

Visade idag ultraljudsbilden (från nuvarande graviditeten) för en kompis. Hon utbrast direkt "Men ååååh, det är ju flicka det ser man hur tydligt som helst!!!"

Så vad säger ni? http://goinge.info/Aa/bildgalleri/pics/00205.jpg

Vi frågade inte om det när vi var på ul så jag har ingen aning...

de 3 vita sträcken på din bild är åt fel håll..det är i allra högsta grad en hand men det kan ju vara en tjej för det men det går inte att se på den bilden
Jag har kollat massor av bilder på olika sidor på tjejer:D

Liknande trådar

Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 341
Senast: cirkus
·
T
Övr. Barn Jag vet inte längre vart jag ska vända mig, så jag vänder mig hit. Historien är rätt lång och komplicerad, så jag hoppas att ni orkar...
Svar
10
· Visningar
2 624
Senast: YorkWann
·
Övr. Djur Orkar ni att läsa? Jag behöver hjälp i mina tankegångar så ni är guld om ni orkar "lyssna". I vintras skulle min syster flytta från...
2
Svar
29
· Visningar
8 005
Hästmänniskan I höstas slutade min underbara medryttare Domme. Hon skulle äntligen få köpa en egen häst=) Jag var precis lika glad som hon var och vi...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 564
Senast: MaRomer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar