Flexisoft Sport by Ludger Beerbaum...

M

monchestre

Den nya modellen alltså..(vet inte hur ny men jag hittade dem precis iaf:p)

Någon som har dem? Gillar? Är det "snygga" skydd tycker ni, eller slit o släng?
Gärna bilder!

Stoppa mig gärna om tråden redan finns.
/monchestre

Sv: Flexisoft Sport by Ludger Beerbaum...

Jag har dom, skydden är jättebra, mjuka och sitter bra. En negativ sak dock är att remmarna är av riktig pisskvalité började spricka efter bara några gånger... nu är dom ju lätta att byta ut och lösa remmar finns ju att köpa men det är ändå irriterande :mad:

Skulle vara kul med en bild.:)

TAck för svar!

Jaha, det låter ju inget vidare minsann, och de är ju inte skitbilliga direkt ändå... Har bara sett tyska priser, men vad ligger de på om man köper dem här?

Håller med om att bild vore kul!

Ingen mer som har dem?

är det dessa?
flexi_sports_VO.jpg

flexi_sport_STK.jpg

ifall är inte jag jätte imponerad av hur dom ser ut :p

tyckte att dem var rätt snygga ändå och var påväg att köpa dem men kände på dem i affären och remmarna är riktigt smäkiga... Vilket gjorde att inte jag köpte dem. Men som andra sagt, de går ju och byta ut. I övrigt har jag ingnenting emot eskadron ! lätta att tvätta rent, tål mycket osv.

Köpte mina för kring 600 kronor (framskydden) men det var på mässa, så dom kanske kostar lite mer i butik. Om det inte vore för remmarna så är dom jättebra, super passform och lättskötta. Tycker dom är ganska snygga också, stilrena.

Det finns en nyare modell. ;) De där är inte bra, jag såg dem när killen var och visade dem för att försöka få oss att ta in dem, jag skrek nej. :rofl:

Jag har dem i dubbla par till olika hästar, är jättenöjd med dem. Lte kluriga att knäppa ibland bara.

Nyfiken på vilka som är nyare bortsett från läderskydden?

Mmm, finns bland nyheterna. Men jag har inte sett några nyare flexisoft än "sporten" som visas ovan...

Nä fyy ! gillade inte läderskydden :eek: Iallafall inte att titta på :p

Tyckte de bruna läderskydden såg skitsnygga ut, synd att de inte finns någon närmare bild bara! De svarta såg tråkiga ut!

Men dessa bakskydd (som jag helt missat att de kommit), är väl likadant utformade som Hampa Pro som det är sådant snack om att de inte är nyttiga då de klämmer åt för mkt, eller skiljer det sig på något sätt som inte går att se på bilden ?

Japp det är utformade som Pro skydden, dock så är dessa lite skarpare då remmen är stum. Pro skyddens remmar är elastiska. Jag har dessa bakskydd och de funkar som teknikskydd....häng mig inte nu för att jag anväder tekninkskydd i bland.....

OK då var det inget bra alternativ att byta ut Hampa Pro mot då om man vill testa om det är den biten som ställer till problem.

Nej det tycker jag inte är lämpligt. Har man en något känslig häst så känner de av dessa.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag har bestämt att det blir en ny handväska i december, då får jag löneförhöjning retroaktivt! Jag har en oäkta "klassisk" Micael Kors...
Svar
5
· Visningar
941
Senast: Unafraid
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 931
Gnägg Nu kära vänner har jag råkat ut för ett problem som känns både fånigt och ytligt, nästan pinsamt til och med. Men jag bjuder på det och...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
17 259
Senast: BornAgain
·
Övr. Barn Som helt oinsatta och tidigare helt (nu bara halvt ;) ) ointresserade av babyprylsshoppingen tänkte jag höra lite med proffsen eftersom...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 042

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka