Att det är en hund som varit i Norge som kommit in med liknande symtom som hundar i Norge. Ingen vet än om det är samma sjukdom eller inte än.Att hunden i Göteborg inte är smittad?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Att det är en hund som varit i Norge som kommit in med liknande symtom som hundar i Norge. Ingen vet än om det är samma sjukdom eller inte än.Att hunden i Göteborg inte är smittad?
Alltså om hunden blev inlagd igår och under kvällen äter och inte har diarré är det väl inte troligt att det är samma som Norge, det var det jag menade.Att det är en hund som varit i Norge som kommit in med liknande symtom som hundar i Norge. Ingen vet än om det är samma sjukdom eller inte än.
Kl 15 ekot 2 min in i programmetAlltså om hunden blev inlagd igår och under kvällen äter och inte har diarré är det väl inte troligt att det är samma som Norge, det var det jag menade.
Kl 15 ekot 2 min in i programmet
https://sverigesradio.se/sida/avsnitt/1354561?programid=4540
Känns inte som ekot far med osanning.
Okej, jag hittade inget igår att det är kollat att alla hundar ätit olika mat/olika fabrikat av foder eller godis.Drabbade hundar har ätit olika sorters mat så man har uteslutit dåligt foder som orsak.
Inte alla väl ? och dom skriver ju samtidigt att dessa bakterier inte brukar ge så sjuka hundar att dom dör. Mycket känns knas med detta om det inte helt plötsligt har blivit en massa hundar som av någon anledning blivit oerhört känsliga under samma tidsperiod.De har ju konstaterat att hundarna som har dött har samma bakterie i tunntarmen men ätit olika foder.
Ja, jag bekräftade bara något som någon skrivit på FB med lite mer tillförlitlig källaMen de rapporterar ju precis det @Viva kommenterat ?
Okej, jag hittade inget igår att det är kollat att alla hundar ätit olika mat/olika fabrikat av foder eller godis.
Dognews tror jag de heter passar på att rekommendera ett specifikt märke av pro-biotika i sina inlägg om hur man kan förebygga. Tycker ärligt talat att det är lite fullt, ingen vet ens om det hjälper.Gick in på en kennelsida på FB och det var någon där som frågade uppfödaren vad hon ansåg att man skulle göra för att för att skaffa sig motstånd för den här smittan i Norge. Vet ni vad uppfödaren svarar? Kolloidalt silver Hon tar det själv och ger även sina hundar Där slutade jag att läsa och klickade bort.
Alla vill väl ha sina 15 minuter...Alltså vad ska man tro. Nyss postade en tjej nära mig ett i lägg på fb där hennes hund dött pga kräkningar och blodig diarré. Den andra hunden insjuknade också men överlevde. Hur fan ska man våga låta bli att tro på vad som skrivs. Det här är alltså finland. Ska kolla med kennelklubben om de kan verifiera.
Ja det är det jag tänker. Jag har också haft hund som sprutade blod ur rumpan. Den blev helt frisk utan nån hjälp alls. Det är inte så ovanligt att diarrén blir blodig liksom. Så jag tänker att folk färglägger sina historier och försöker hitta likheter.Alla vill väl ha sina 15 minuter...
https://www.aftonbladet.se/nyheter/...-dog-plotsligt-exakt-samma-symtom-som-i-norge
Har en vän som känner denna och helt plötsligt säger personen mycket fler saker som dom inte sa då när det hände - märkligt. En hund som dessutom har väldigt känslig mage och pga det då kan ha fått stora problem. Känns som om vissa bara vill synas eller dra igång mer panik än redan finns. Tragiskt dom förlorade hunden, men det har knappast med nuvarande problem att göra.Alla vill väl ha sina 15 minuter...
https://www.aftonbladet.se/nyheter/...-dog-plotsligt-exakt-samma-symtom-som-i-norge