Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja, du måste anlita en behörig elektriker om du vill göra nya eldragningar.Antagligen världens dummaste fråga, men jag är teknisk idiot och i synnerhet när det gäller elektonik och elektriska installationer.
Jag vill ha fler än en lampa i kökstaket över köksbordet. Men har ju bara en kontakt där. Hur gör man då? Måste jag anlita en elektriker eller?
Man kan inte liksom sätta en dubbeluttag i den befintliga i taket?Ja, du måste anlita en behörig elektriker om du vill göra nya eldragningar.
Antagligen världens dummaste fråga, men jag är teknisk idiot och i synnerhet när det gäller elektonik och elektriska installationer.
Jag vill ha fler än en lampa i kökstaket över köksbordet. Men har ju bara en kontakt där. Hur gör man då? Måste jag anlita en elektriker eller?
Jo det var det jag liksom undradeKan du inte ha en grenkontakt? Eller är lampan direkt monterad i taket via typ sockerbit?
Åh, precis sån ja! Jag visste inte att det fanns sån kontakt för takuttag! Då ska jag åka till bauhaus och handla redan i eftermiddag. Tack!Visa bifogad fil 35430
Menar du en sån här? Det finns typ på alla byggvaruhus =) Den behöver inte en elektriker koppla in till dig.
Jo det var det jag liksom undrade
Som sagt, jag är en teknisk idiot. Jag var inte säker på om den kontakten som sitter i taket är anpassad för grenkontakt och fler än en lampa. Visste inte ens om det fanns grenkontakt för takuttag.Och det var därför jag ställde en motfråga hur nuvarande lampa var monterad
Är det redan draget en kontakt är det ju bara trycka i en grenkontakt. Om inte behöver du elektriker.
Skönt att det löste sig!