Flera olika drinkar på få ingredienser

Wysiwyg

Trådstartare
Nåväl, mina önskemål är så speciella att de måste ha en egen tråd. :D

Jag skulle vilja ha tips på ett par tre drinkar som skulle gå att fixa på ett fåtal ingredienser eller genom att köpa olika tillbehör/mixers. Gärna åt det syrligare hållet men gör ingenting om någon av dem är söta.

Är inget fan av tequila eller när det blir jättebeskt.

Nåväl, mina önskemål är så speciella att de måste ha en egen tråd. :D

Jag skulle vilja ha tips på ett par tre drinkar som skulle gå att fixa på ett fåtal ingredienser eller genom att köpa olika tillbehör/mixers. Gärna åt det syrligare hållet men gör ingenting om någon av dem är söta.

Är inget fan av tequila eller när det blir jättebeskt.

Köp en flaska god gin, systemet har en italiensk ekologisk som är mycket prisvärd. Gott med tonic, gott med Schweppes lemon, gott med apelsinjuice.

Jag har snöat in på Prosecco och Limoncello. Ännu så länge bara i teorin, dock. Men det ska bli av att göra den inom kort. Prosecco ingår ju även i tex Aperol Spritz, så lite återanvändning blir det ju.

Jag dricker (gärna vitt) vin med martini när jag är för lat för något annat (typ jämt). En del i min omgivning ger mig lite konstiga blickar och kanske tyder det på att jag inte är någon större finsmakare, men jag tycker faktiskt att det är rätt gott! Inte riktigt i klass med en god GT eller förstås en mer seriöst ihopblandad drink, men just när man vill göra det extremt enkelt för sig funkar det fint, tycker jag. :up:

Aperol Spritz är mitt förslag också, prosecco kan man ju även dricka dom det är.

Jag skulle hellre servera en trevlig Cava än diverse drinkar med gin+diverse.

Ska det vara mat till eller är du ute efter en bas till barskåp?

Hemma har jag alltid:

Rom
Cognac
Whiskey

Samtliga bra som de är eller i drinkar om man vill.

Sen har vi ju vodka, som kan blandas med en massa saker, med apelsinjuice heter det Srew driver, med tomatjuice heter det bloody Mary o typiskt kryddar man med en anings vitpeppar.

@svea @vallhund Tack, hade glömt gin! Shottade massor av gin sist jag var ut och det var okej, har dock aldrig blandat drinkar med det.

@Petruska @Hyacinth Toppenförslag med aperol spritz! Och även Limoncello. :love: Standard (och den ursprungliga planen) är någon torr prosecco men ville ha lite andra förslag att liva upp kvällen med. Har inte gjort drinkar hemma själv sen jag tyckte vodka med apelsinjuice eller jokk bärdryck var en drink. Kändes som att jag ville ha något fräschare den här gången. :D

@aiquen Just martini har jag också lite svårt för. Tror jag fördruckit mig på det i yngre dagar!

Sen har vi ju vodka, som kan blandas med en massa saker, med apelsinjuice heter det Srew driver, med tomatjuice heter det bloody Mary o typiskt kryddar man med en anings vitpeppar.

Har inte gjort drinkar hemma själv sen jag tyckte vodka med apelsinjuice eller jokk bärdryck var en drink. Kändes som att jag ville ha något fräschare den här gången. :D

Måste skickat inläggen samtidigt! :D Screwdriver är en kär gammal favorit för mig men tänkte mig något som inte ger så mycket grogg-känsla.

Ska det vara mat till eller är du ute efter en bas till barskåp?

Hemma har jag alltid:

Rom
Cognac
Whiskey

Varken eller! Tänkte mig bara drinkar att förtära i goda vänners sällskap. :)

Borde bli bättre på att ha alkohol hemma. Har aldrig det förutom när jag tänkt gå ut eller behöver vin i matlagningen. Får kanske investera i ett bas-barskåp. Känns vuxet på en ny nivå!

Varken eller! Tänkte mig bara drinkar att förtära i goda vänners sällskap. :)

Borde bli bättre på att ha alkohol hemma. Har aldrig det förutom när jag tänkt gå ut eller behöver vin i matlagningen. Får kanske investera i ett bas-barskåp. Känns vuxet på en ny nivå!

Jag är ju tant, så Campari+ (i mitt fall) grapefruktjuice gillas.

Amaretto+Mörk Rom samt rikligt med is är en sötsliskig höjdare.

Portvin är sällan fel.

Mojitos?

Gin & tonic är väl den givna, enklaste och godaste drinken? Gin, tonic, is och några skivor lime. Smaska. :)

Caipirinha tycker jag också är gott och enkelt att göra.

Sjäkv dricker jag Sailor Jerry blandat med ginger ale och en limeklyfta i :d

Vissa vlandar med Cola men då ska man nog ha en annan rom än SJ enligt mina smaklökar

Whiskey

Tur att du inte skrev whisky. Whiskey är dock i huvudsak odrickbart oavsett om det är i drink eller inte. Whisky av rätt sorter är oerhört gott, as is eller med enstaka vattendroppar tillsatta. Drink? Nej tack.

Mitt tips är att ha gin, tonic, lime, oliver och sedan 1-2 typer av Martini till. Och is.

@svea @vallhund Tack, hade glömt gin! Shottade massor av gin sist jag var ut och det var okej, har dock aldrig blandat drinkar med det.
Alltså nu vet jag inte om jag kan svara i denna tråd längre :o:D

Min favorit gin: monkey 47, tyvärr är den svindyr men den ekologiska gin som tipsades om ovan är riktigt nice den också :up: Snåla dock inte på tonicen, det gör otrolig skillnad, mer än vad man tror! Skulle även rekommendera att testa lite olika tillbehör; gurka (bra med Hendrick's gin) och rosmarin gillar jag (alltså inte samtidigt ^^)

Favoritdrink på 3 ingredienser; Negroni:
1 del gin
1 del campari
1 del vermouth
1 bit apelsinskal som tvistas och läggs i drinken, done :up:

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 991
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 109
Senast: alazzi
·
Hästmänniskan Ursäkta långt meddelande. Skulle bli jätteglad om någon orkade läsa igenom allt och dela med sig av sina tankar. Livet som hästägare...
Svar
18
· Visningar
2 908
Senast: Teilani
·
S
Övr. Hund Anonymt nick, om någon vet vem jag är så håll det för er själva tack, det är jobbigt redan som det är. Jag har aldrig varit helt...
Svar
9
· Visningar
1 669
Senast: Sand
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Atletix