Flera olika drinkar på få ingredienser

Tur att du inte skrev whisky. Whiskey är dock i huvudsak odrickbart oavsett om det är i drink eller inte. Whisky av rätt sorter är oerhört gott, as is eller med enstaka vattendroppar tillsatta. Drink? Nej tack.

Mitt tips är att ha gin, tonic, lime, oliver och sedan 1-2 typer av Martini till. Och is.
Du skriver ju Whisky :D

Mum
Och inte att förglömma: fantastiskt sommargott blandat med en god ekologisk flädersaft, pressad citron och massor av is. Livsfarligt gott i värmen!

Mums, ska testas!

Den är dessutom god att dricka ren. Biostilla organic gin. Kommer dessutom i praktisk pantflaska!

Du skriver ju Whisky :D

Jag tror att Sjoberga försöker vara lite snobbig genom att påpeka att hen gillar skotsk whiskY och inte irländsk whiskEY. I så fall bör hen bredda sina kunskaper om irländsk whiskey, det finns en del godis där också (men kanske inte i hyllorna på systemet).

Jag tror att Sjoberga försöker vara lite snobbig genom att påpeka att hen gillar skotsk whiskY och inte irländsk whiskEY. I så fall bör hen bredda sina kunskaper om irländsk whiskey, det finns en del godis där också (men kanske inte i hyllorna på systemet).
Ah :D Jag dricker inget utav det :) Trodde det alltid stavades Whiskey.

Nja, irländsk whiskey har sina guldkorn. Amerikanska varianter har jag trots ivriga försök dock aldrig smakat något gott. Så de kan man säkert använda till drinkar om någon annan än jag ska dricka det. Inkl Jameson och Tullamore Dew då förstås.

Snobbigheten består nog i att jag inte tål att man förstör bra single malt whisky med att blanda upp det i drinkar, eller massa is, då blir jag lite ledsen i ögat. När man vet vilka ansträngningar whiskymästare lagt på att lagra till och blanda den perfekta drycken för ändamålet.

Nja, irländsk whiskey har sina guldkorn. Amerikanska varianter har jag trots ivriga försök dock aldrig smakat något gott. Så de kan man säkert använda till drinkar om någon annan än jag ska dricka det. Inkl Jameson och Tullamore Dew då förstås.

Snobbigheten består nog i att jag inte tål att man förstör bra single malt whisky med att blanda upp det i drinkar, eller massa is, då blir jag lite ledsen i ögat. När man vet vilka ansträngningar whiskymästare lagt på att lagra till och blanda den perfekta drycken för ändamålet.

Amerikansk whiskey smakar värre än dåligt svenskt hembränt (ja, jag är uppvuxen på landet och har druckit hemgjord sprit, min fars var hemsk :D).

Edit: Nej, jag har inte kokaren kvar. Den dumpade pappa för många år sedan.

Irländsk har sina nostalgiska guldkorn. Men jag kommer Aldrig ihåg om det ska vara e eller inte:D

Jag blandar på billigare sorter, bra whisky med eller utan e kan jag möjligen ta lite vatten i.

Whisky är en sak. Det kan vara gott. Men ska inte jämföras med en bourbon som har helt andra smaker och dynamik.

En whiskey sour med Bulleit bourbon, nypressad citronsaft, sockerlag och äggvita. Väl skakad och med bra is är fantastiskt gott. :)

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 991
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 109
Senast: alazzi
·
Hästmänniskan Ursäkta långt meddelande. Skulle bli jätteglad om någon orkade läsa igenom allt och dela med sig av sina tankar. Livet som hästägare...
Svar
18
· Visningar
2 908
Senast: Teilani
·
S
Övr. Hund Anonymt nick, om någon vet vem jag är så håll det för er själva tack, det är jobbigt redan som det är. Jag har aldrig varit helt...
Svar
9
· Visningar
1 669
Senast: Sand
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Atletix