Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Du skriver ju WhiskyTur att du inte skrev whisky. Whiskey är dock i huvudsak odrickbart oavsett om det är i drink eller inte. Whisky av rätt sorter är oerhört gott, as is eller med enstaka vattendroppar tillsatta. Drink? Nej tack.
Mitt tips är att ha gin, tonic, lime, oliver och sedan 1-2 typer av Martini till. Och is.
Och inte att förglömma: fantastiskt sommargott blandat med en god ekologisk flädersaft, pressad citron och massor av is. Livsfarligt gott i värmen!
Du skriver ju Whisky
Ah Jag dricker inget utav det Trodde det alltid stavades Whiskey.Jag tror att Sjoberga försöker vara lite snobbig genom att påpeka att hen gillar skotsk whiskY och inte irländsk whiskEY. I så fall bör hen bredda sina kunskaper om irländsk whiskey, det finns en del godis där också (men kanske inte i hyllorna på systemet).
Jag tror att Sjoberga försöker vara lite snobbig genom att påpeka att hen gillar skotsk whiskY och inte irländsk whiskEY. I så fall bör hen bredda sina kunskaper om irländsk whiskey, det finns en del godis där också (men kanske inte i hyllorna på systemet).
Snobbigheten består nog i att jag inte tål att man förstör bra single malt whisky med att blanda upp det i drinkar, eller massa is, då blir jag lite ledsen i ögat. När man vet vilka ansträngningar whiskymästare lagt på att lagra till och blanda den perfekta drycken för ändamålet.
Hibiskusvodka
Ginger Ale
Massa is
En skvätt lime
Mycket smaskigt
Nja, irländsk whiskey har sina guldkorn. Amerikanska varianter har jag trots ivriga försök dock aldrig smakat något gott. Så de kan man säkert använda till drinkar om någon annan än jag ska dricka det. Inkl Jameson och Tullamore Dew då förstås.
Snobbigheten består nog i att jag inte tål att man förstör bra single malt whisky med att blanda upp det i drinkar, eller massa is, då blir jag lite ledsen i ögat. När man vet vilka ansträngningar whiskymästare lagt på att lagra till och blanda den perfekta drycken för ändamålet.
Finns hibiskusvodka? Älskar hibiskusjos/saft men bara druckit utomlands!
Ja men tyvärr har Systembolaget tagit bort det ur sortimentet så man får köpa det utomlands
Jag tror att Sjoberga försöker vara lite snobbig genom att påpeka att hen gillar skotsk whiskY och inte irländsk whiskEY. I så fall bör hen bredda sina kunskaper om irländsk whiskey, det finns en del godis där också (men kanske inte i hyllorna på systemet).
Nja, irländsk whiskey har sina guldkorn. Amerikanska varianter har jag trots ivriga försök dock aldrig smakat något gott. Så de kan man säkert använda till drinkar om någon annan än jag ska dricka det. Inkl Jameson och Tullamore Dew då förstås.
Hur smakar hibiskusvodka?
Jag har en hibiskus hemma. Kan jag gnaga på den och gurgla i billig presentvodka tro?
Hur smakar hibiskusvodka?
Som hibiskus Nä men det är liksom en blommig smak som inte är söt. Är skitsvårt att förklara. Med Ginger Ale är det fantastiskt gott, jag avskyr sötsliskiga drinkar.