Fler rastankar och -frågor.

Sv: Fler rastankar och -frågor.

:)

Vi är ute 3-5h + träning.
Men då har jag vant mina med en ganska hög aktivitetsnivå från första början också.
...jag kanske har fått ett ovanligt slappt exemplar ändå, för han är ganska nöjd med min något lägre aktivitetsnivå...

Det var med ironi jag skrev ovanligt slapp.
2-3 timmar + träning är ju inte lite.
Ja, jag uppfattade att det var med lite ironi - den fanns till viss del från min sida också. Äääh, vad krångligt det blev. Låt oss bara konstatera att schipperken är långt ifrån en knähund och behöver en hel del att göra för att må bra.
Vad härligt att du har tid och ork att lägga ner så mycket tid med dina hundar. :bow: Det tycker säkert de också...

Till Toya:
Du har inte funderat något på Basenji? Kan egentligen inte något alls om rasen, men jag tycker att de verkar vara ganska speciella och roliga hundar. Kanske lite mycket jakt...

Ja, jag uppfattade att det var med lite ironi - den fanns till viss del från min sida också. Äääh, vad krångligt det blev. Låt oss bara konstatera att schipperken är långt ifrån en knähund och behöver en hel del att göra för att må bra.
Vad härligt att du har tid och ork att lägga ner så mycket tid med dina hundar. :bow: Det tycker säkert de också...

Till Toya:
Du har inte funderat något på Basenji? Kan egentligen inte något alls om rasen, men jag tycker att de verkar vara ganska speciella och roliga hundar. Kanske lite mycket jakt...

Haha, ja, och att vi båda fastnat för rasen.
Ska jag vara ärlig har det blivit mer 3h än 5 det senaste, men aktiverade blir dom allt.

Angående basenji så är det så mkt urhund det bara kan bli i mina ögon.

Mitt förslag får nog hamna på labrador ( en arbetande variant )

Jack russel skulle passa
- är aktiv
- Gillar att bli aktiverade - kan inte bli för mkt.
- Var ju från början en hund som följde med på jakt när ryttarna red, så den kan gå med på ridturer.
- anpassar sig lätt
- finns olika hårtyper - slät broken och nån mer..
- Otroligt charmig, ställer upp på allt!

Nackdelar :
- är ju en grythund, men hunden blir vad man gör den till.
- Kan bli morrig om den inte blir tillräckligt stimulerad.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Har velat ha en hund väldigt länge nu, men har inte tid. Men jag vill ändå vara förbered och ha bra koll på raser som kan passa mig. ;)...
Svar
6
· Visningar
1 174
Senast: JeayL
·
Övr. Hund Har starka funderingar på att skaffa hund nästa sommar och börjar redan nu fundera på lämpliga raser! Hoppas på hjälp och tips från alla...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 394
Senast: Carmenzita
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Klippa hund
  • Valp 2025