Fler korkade frågor!

Mysaan

Trådstartare
Vad är det för skillnad på utebox, utestall och vanligt stall??

Att utebox bara är boxar har jag fattat men utestall och vanligt stall förstår jag inte skillnaden på.

Tittade runt lite i går och hittade isolerade uteboxar. Såg jättefint ut och funderar på om det inte blir det. Men någon som kan förklara skillnaden på utestall och vanligt stall? På bilderna jag såg på utestallet så såg det ut som ett vanligt stall.

Sv: Fler korkade frågor!

:confused: Så utestall är i princip ett vanligt stall som är oisolerat??? Snacka om att jag är trög och fattar inget. Då skulle man i princip kunna säga att ladugården min ponny stod i när jag var liten var ett utestall för där fanns det ingen isolering alls. Eller har jag fattat fel? :confused:

Sv: Fler korkade frågor!

jag vet ju egentligen inte, men i mitt huvud är en utebox en box som står ute, medan ett utestall kan vara kanske dubbla rader med uteboxar... Ett stall fast ute, liksom, kanske med tak övr "gången" mellan boxarna. Ett vanligt stall är ju ett hus (som kan vara isolerat eller inte) med boxar/spiltor i.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
15
· Visningar
1 640
Senast: Imperiet
·
Anläggning En sak som jag tycker borde debatteras mer är utevistelse och hagar. Jag vet ett antal stall som fortfarande bara har typ fyra timmars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
10 195
Senast: Linda_A
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
19 530
Senast: MML
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 045
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30