Fler frågor inför första tävlingen?

M

Martina_85

Har precis gått igenom startlistan inför första tävlingen nästa söndag. Jag har ju ett start nummer och min häst har ett nummer. Vad betyder det? Vilket nummer ska jag ha på nummerlappen...startnumret eller båda? Jag vet....dum fråga :angel:
Plus...hur långt innan er start brukar ni rida fram?

Sv: Fler frågor inför första tävlingen?

Du ska ha hästnummret på nummerlappen.

Hur länge man rider fram beror ju på hästen och dagsformen. En del behöver längre tid, en del kortare.

jag brukar börja rida fram ungefär 12 st innan min start (varierar lite beroende om det vinter/sommar och om det är första eller andra klassen mm), men skrittar minst 15-20 min innan det.

tack :) Jatte snällt.

hästens nr
Brukar rida fram rätt lång tid innan så hon lugnar ner isg :P

tar yt ca 40 min innan ca start..skrittar och sedan går jag in och hoppar så fort jag får komma in

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 758
Senast: Lavinia
·
Ridning Jag har rider en 10 årig valack sedan några månader tillbaka. Han är en korsning mellan varmblod och ponny av okänd ras. Vi fick en...
Svar
3
· Visningar
1 416
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 181
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 558
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar