Fler fåglar

D

Donalds

Kommer två nya undulater imorgon:smile:. Så min lilla pippi ska få sällis, men nu undrar jag hur jag bäst ska presentera dem för varandra. De nya undulaterna har bott tillsammans hela livet (såvitt jag vet). Jag får med en bur med de nya undulaterna som de har bott i. Ska jag låta dem bo kvar i den buren tills de har vant sig vid mig och det nya stället? När jag låter dem träffas första gången ska jag då låta min undualt träffa en i taget då:confused:?
Någon som har några tips, har aldrig gjort något liknande med pippisar.

Sv: Fler fåglar

Ställ burarna brevid varandra (galler mot galler) i ca 1 -2 veckor så fåglarna kan hälsa och vänja sig vid varandra utan att det blir slagsmål. Sedan låter du dom träffas på en neutralplats, tex låta dom flyga i ett rum. Sedan kan du sätta ihop dom i en bur, om någon av dom är tillräckligt stora?

Lycka till med dina små vänner :bump:

Sv: Fler fåglar

Donalds skrev:
Kommer två nya undulater imorgon:smile:. Så min lilla pippi ska få sällis, men nu undrar jag hur jag bäst ska presentera dem för varandra. De nya undulaterna har bott tillsammans hela livet (såvitt jag vet). Jag får med en bur med de nya undulaterna som de har bott i. Ska jag låta dem bo kvar i den buren tills de har vant sig vid mig och det nya stället? När jag låter dem träffas första gången ska jag då låta min undualt träffa en i taget då:confused:?
Någon som har några tips, har aldrig gjort något liknande med pippisar.

Jag har alltid gjort det som alla tror är jääättehemskt, dvs satt ihop dem direkt. Har alltid funkat för mig (har fem fåglar, varav tre suttit ensamma allt från 2-4 år). Fåglar är flockdjur, de vet vad de ska göra. Börjar de bråka så ska du inte oroa dig, de måste bråka om rangordningen. Börjar någon fågel dock att få direkt skador (oftast på fötterna) så seperera den fågeln från de andra.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Kan ni fatta? Jag har hunnit fylla 30. Det är helt galet så fort tiden går. Något annat som också är galet är att jag fortfarande inte...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 490
Senast: Saeta
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
15 684
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
34 591
Senast: cirkus
·
Relationer Jag vet egentligen inte om jag borde skriva ner och posta det här men jag är verklige rådvill. Efter en turbulent vår med flera stora...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
8 302
Senast: Loons
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar