Fler än jag som har problem att HITTA hingstarna?

D

diny

Har suttit och letat info om hingstar, har nästan blivit galen på kuppen. Så nu har jag beslutat mig för att försöka göra en hemsida med länkar till så många godkända hingstar så möjligt. Ev. även info om dem på själva sidan.

Vad tycker ni? Är det en bra ide? Tacksam för alla tips

Jag har inte svårt att hitta den info jag söker om svenska hingstar så jag har inget behov av en sån sida.

Det jag skulle ha behov av är en sida med danska hingstar från 50- och 60-talet eller sidor om polska hingstar på engelska.

ja, det är långt ifrån alla hingstar som kan "skryta på sig" en sida...

Det fanns en sida som heter hingstguiden, som hade ett gäng med.

Men dessvärre har den inte uppdaterats på ett par år tror jag.
http://hem.passagen.se/sosk/vrf/hingstar.html

Så jag köper snällt stamböcker och hingstkatalogerna.

Och är mycket enig med Görel att det vore fint med polsk info, på ett begripligt språk!

lycka till!

Jag menade i första hand nu godkända hingstar. Hos varmblodstravarna finns det mkt på nätet men bland många andra raser så måste man vara mkt insatt. Tyvärr är inte alla rasföreningar lika aktiva. Som ny i en ras kan det vara svårt att hitta det man vill ta reda på.

Det finns mkt på nätet bara man hittar det.

Både jag och Hoppsan pratar om halvblodshingstar!

Om du lyckas komma in på Hoppsans länk (vilket jag gjorde :)) ser du att det är bara halvblodshingstar!

Jag tog mig in, men när jag försökte öppna någon av länkarna därifrån så blev det stopp... :crazy:

Så var det för mig också :(

Hade inte kollat kollat länkarna innan jag skrev :o, blev bara glad över att jag kom in på sidan...

vill ni se en vacker hingst.... tysk ridponny tror jag hur fin som hälst..jättefin o go me utstrålning. mm.. :smirk:

Liknande trådar

Katthälsa Hoppas på tips, tankar och idéer. Uppgiven då vår ena katt inte har synts till sedan natten till den 19e oktober :( Hon är en katt som...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 420
Senast: Ajda
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 498
Senast: Mia_R
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 743
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 657
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Tips på mellanstor hund för barnfamilj