Fleecelindor

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare tratten
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 908
T

tratten

Fick ett par fleecelindor igår. Jag har mest använt fleecelindor som stallbandage om hästen varit skadad, men kan linda med vanliga fleecelindor vid ridning? Har man pad under i så fall. Blir det inte ganska klumpigt? Om jag lindar vid ridning, så brukar jag använda elastiska lindor, men nu har jag flera pae fleece som bara ligger där och inte används. Tänkte hitta nytt användningsområde för dom.

Sv: Fleecelindor

Jag har inte padd under när jag lindar med fleece men vet en del som har det. Valfritt helt enkelt. Jag rider alltid med fleecelindor om jag lindar. Gillar inte elastiska.

Jag tycker defenetibt du ska ha padd under lindorna oavsett om det är fleece eller ej, varför annars lida? Fleece ger varke stöd eller skydd.. Fats okey klart om du lndar för att det är snyggt.

Nej de få ggr jag anvönder fleece lindor till ridning har jhag pad under och tycker inte att det blir tjockt!

de är många som säger att de inte blir tillräckligt tjockt men jag hade en häst som kunde slå på sig (skrapade bort lite hår och tillslut blev de sår han nötte helt enkelt på samma ställe)
ja lindade med fleece och de försvann.
Ja vill inte att hästarna ska "tappa" känslen i benen.
att ha ett lager på 2 cm känns överdrivet om de inte är aboslut nödvändigt.

Jag har alltid pad under lindorna. Föredrar fleece framför de elastiska.

Fleecelindor ger inte samma stöd som elastiska, men man kan ju självklart använda dem för att det är snyggt.

Det brukar dock, som du säger, bli ganska klumpigt om man inte har supertunna paddar under.

För paddar bör du ha!
Senskador är inte att leka med, och bara för att fleecen inte är elastisk betyder det inte att det inte går att linda ojämnt, eller att lindan inte dras åt om hästen fastnar i något...

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
648
Senast: cowgirl81
·
Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och... 2
Svar
35
· Visningar
3 016
R
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
7 366
Senast: mamman
·
R
Hundträning Vi har fått en tillfällig gäst i huset, i form av en ung blivande jakthund. Hen kan för tillfället inte bo hos sin ägare, och vi fick... 2
Svar
22
· Visningar
2 080
Senast: Raderad medlem 147980
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka