Flashig showsadel *Hjälp*

Sv: Flashig showsadel *Hjälp*

Aa, det finns jättemycket... Dale Chavez grejjer öht är bara så läckra.. Har hittat ett huvudlag i det märket som jag hemskt gärna skulle vilja ha :angel:
Men sadel först, sen ny trailer till våren och SEN kan jag lägga pengar på de! :D

Det lutar starkt åt att jag beställer hem Trophy queen idag, den andra jag gillade (Billy cook 9009) fanns bara i FQHB och det är väl kanske lite att ta i på min pinne:o

Så nu är det absolut sista chansen att visa mig fler sadlar!:bump:

sa97l.gif

klart att du ska beställa den! men om du ångrar dig så kan du skicka upp den till mig... för jag antar att det är QHB du ska ha och då kan ju min pojke också ha den! :banana:
eller du kanske ändå inte ska beställa den, för då kommer jag vara för sugen att åka ner till dig och sno den... :d

Hehe..

Jag är bara osäker, för jag har full quarter på min crates sadel .. Men när jag pratar me folk så säger dom att fqhb på en sadel är de samma som crates wide.. Någon som vet??

Bomstorlekarna är olika från märke till märke. Det går egentligen inte att säga vilket som är vad utan att prova. Ett märkes full Qh kan vara ett annat märkes X Full....

Vissa märken gör bredare sadlar än andra. Du kan få en fingervisning iom hur många '' gullet wide är, en del har 6,5'' gullet på full qh bars och en del har 7''. som exempel....

Har du köpt den?! :bump: Hade vart lite status att ha en sån ju :D

Har du köpt den?! :bump: Hade vart lite status att ha en sån ju :D

Snart så.. Ska bara vänta på verifiering av mitt PayPal konto sen ska den betalas! :banana:

Jag är jätteglad, jag har drömt om den här sadeln hur länge som helst.. Har tillochmed haft en annons ur en tidning uppsatt här på väggen bara för att ha nått att dreggla på *Vissa har playboy vissa har sadlar*:D
Och sen när jag hittade för det här priset och inte för 50-75 tusen så kunde jag inte låta bli!

ja den e fin om man gillar silver:love:, ,va fina ni ska bli när ni ska ut o tävla.Men jag föredrar lite mindre blänk o mindre tooling;)

Senast ändrad:

Hoho jag beställde den förra veckan.. Återkommer med bilder när den sitter på hästen!

Sadeln är superläcker!

Men jag undrar hur du vet att den passar din häst? Menar det inte ironiskt utan jag är uppriktigt nyfiken på hur man vågar beställa en sån fin sadel utan att prova den på hästen?

Grattis till en underbar sadel!

Sadeln är superläcker!

Men jag undrar hur du vet att den passar din häst? Menar det inte ironiskt utan jag är uppriktigt nyfiken på hur man vågar beställa en sån fin sadel utan att prova den på hästen?

Grattis till en underbar sadel!

Det vet jag inte:D

Nämen jag kollade runt och rådfrågade massa innan jag beställde. Och reinsman regular bars passar 80% av hästarna.. Och enligt dem så var det sällan en showsadel gjordes bredare, då de bredaste hästarna sällan tävlas i klasser där en sådan sadel används..
Och han som sålde den sa att reinsman FQHB (Full quarterhorse bar) låg på typ bulldoggquarters.. Och min quarter är ingen bulldogg direkt:P

Senast ändrad:

Just av denna anledning har tex en uppfödare av Wiescamphästar i Tyskland börjat tillverka egna sadlar, därför att wiescamparna ofta är väldigt breda och de tävlas oftast i just dom ridgrenarna :smirk:

Så, egenltigen är det lite korkat tänkt av dom....

Men det vr ju lite OT, grattis till smycket! :)

Liknande trådar

Hoppning Hej! Jag har inte hoppat direkt regelbundet sen vår hopp-läromästare togs bort akut för säkert 8-9 år sedan. Med henne tränade och...
Svar
4
· Visningar
1 757
Islandshäst Hej kära bukefalister. Min häst har jag ridit in själv och vi kämpar på så gott det går! Men det känns så tungt ibland.. Han är en...
Svar
13
· Visningar
2 865
Senast: Koppen
·
Distans Hej distansfolk! Nu behöver jag lite hjälp här, det handlar om en första distansstart och hur jag kommer dit! Efter att ha tävlat...
Svar
11
· Visningar
1 751
Senast: annoj
·
Foder & Strö Hej! Jag önskar lite hjälp med att sätta ihop en bra foderstat till min häst, som är en fullblodsvalack på 10 år. Jag vill minnas att...
Svar
3
· Visningar
1 163
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka