Sv: Flakvagn

Jo, men det där var ju rekade skaklar, exemplariska, och så skönt med den där fjädern!
Vi har rekade skaklar här på jobbet som har hört till en trävagn, men nåt pucko för längesedan har spikat fast dem så de inte kan röra sig längre. Iofs går de inte att använda ändå då träet är så skört.

Dom är så rekade dom kan vara. Fullt rörliga är dom med. Välter du tex. med lasset i diket så påverkas inte hästen nämvärt av det.

Men går det inte att dra upp den sprintern bara? Vi kan ju även låsa våra så dom blir stumma.

Jag fattde konstruktionen efter att ha kollat en gång till på bilderna. Hade inte sett den typen innan men det va ju smart. :)

nej, vi snackar fastspikade :) Nåt pucko som inte fattat vitsen med rekat, hade kanske en skitsele på 80talet :) hihihi!!!

dom blå vagnarna på bilderna är rekade ,rör dom fram och tillbaka dom kan röra sig på samma sätt som timmerskaklar fast paralellt den vagnen har en mycket avanserad konstruktion

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 373
Senast: alazzi
·
Körning Jag har ett shettissto på 8 år vi har haft sedan hon var 1. Hon rids av mina barn och vi har kört in henne. Jag har tömkört henne en del...
Svar
11
· Visningar
2 304
Senast: Mezcal
·
Körning Vi har ett russ som går på travet och tanken är nu att han äntligen ska få en ordentlig sele att dra rockarden med här hemma. Vår tanke...
Svar
9
· Visningar
2 900
Senast: Rea
·
Körning Har nu skaffat en shettis till min 3½ åriga dotter, och jag tänkte hjälpa till att motionera honom genom att köra honom:) Har tidigare i...
Svar
2
· Visningar
1 419
Senast: Bubbaz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka