Ja, jag jobbar 90% kontorstid.
Ja, jag bor själv på gård.
Jag har hästarna ute så mycket som möjligt - än så länge är vädret sådant att jag inte behövt stalla in. Det innebär att det är rätt lite jobb än så länge.
De flesta går på lösdrift resten av året också. Ligghallen mockas ut maskinellt en gång om året (jag har en kompis som har grävmaskin och lastbil).
Jag rider ganska korta ridpass - men koncentrerade. Ett normalt ridpass är max en halvtimme men som sagt då är det koncentrerat. Nu har jag varit ute på rätt mycket tävlingar i år och det innebär att några av hästarna har fått en lite oplanerad semester men det gör ju inte så mycket. Du har säkert sett den nya forskningen, dels om att lösdriftshästar som regel har ganska god kondition och muskulatur eftersom de "tränar" sig själva, och dels den nyaste om att det räcker med 2-3 träningspass i veckan.
Det där med 2-3 träningspass per vecka är ju något jag upptäckt under åren: det räcker utmärkt. Hästarna går ute största delen av dygnen tillsammans med andra hästar, och så får de koncentrerade träningspass.
Tydligen gör jag något rätt i träningen när jag har två av fjordingarna på LA nivå i riden dressyr (den ena klarar godkända 60%, den andra har i och för sig bara genomfört programmet en gång och då på 59.8% så knappt godkänt), femåringen går ju godkänd LB. Dessutom är två av dem tävlade - och placerar sig - i sportkörning samtidigt. Och de tre gör ganska goda resultat i bruksridning, två av dem har gått godkänd brukskörning.
Det är ju mest fjordingarna som varit ute och tävlat.
Kallblodstravaren, som egentligen är den som är mest utbildad av mina hästar, har fått vila rätt mycket under sommaren eftersom jag prioriterat fjordingarna.
När jag kommer hem från jobbet, kastar jag mig i stallkläderna och ut. River igång med att rida - igår blev det bara två hästar för jag hamnade i en bilkö (vägarbeten, hur irriterande är inte det) men normalt sett tre eller fyra hästar. Inne vid halv nio eller kvart i nio.
Duscha, i säng med en bok eller ett handarbete.
På helgerna är det upp, dricka te, ut och rida. En bra dag, när vädret är OK, hinner jag rida eller köra nio-tio hästar på en dag och med lite tur ids jag göra något nödvändigt jobb också. Har lite kvar att fixa på staket innan vintern, men det är inte mycket jobb och går ganska fort när jag väl tar tag i det.
Klippa gräsmattan och sådant är jag slarvig med - men det blir nog bättre nu när jag fått en åkbar gräsklippare av mina föräldrar (deras 20 år gamla, när de köpte en ny).
Som sagt: koncentrerade ridpass som inte är så långa.
Jag är full av beundran och helt ödmjuk inför det du klarar av. Personligen har jag inte ork eller tid med två hästar ens. Dock har jag ju också hypotyreos men ändå.