Liten uppdatering från mej också. Med Tintin går det bra, märks att vi fick bra tips under de senaste träningsdagarna, för det har verkligen fallit lite bitar på plats. Galoppen som varit ganska knepig att få till fungerar nu. Den svåra vänstergaloppen är inte alls svår längre, balansen, orken och tempot något helt annat. Problemet med att han faller in är mycket mindre. Spår eller volt, spelar ingen roll - det går precis lika bra. Att få galoppen att fungera var mitt mål för hösten när jag planerade lite i våras, nu har vi uppnått det och det känns riktigt bra! Nu måste jag fundera över vad vi vill sikta på som nästa mål
Ja, det där med mål - och delmål - är viktigt som inspiration!
Jag har också uppnått mina mål med hästarna för året vilket förstås känns bra!
Mål för 2019 för mig får bli:
Jenta: starta i körtävling, först clear round och sedan en eller två LB i avdelning A. Förbättra registret i både trav och galopp, så att hon håller sig på ovansidan 60% i LA dressyr uppsuttet. Antagligen inte så många tävlingar för henne nästa år förutom det där med körningen. Får väl åka in och få henne mätt också så hon får springa på ponny-tider i precisionen.
Yngve: orka LA dressyr uppsuttet över 60% och kvala till SM-dressyren på fjordhäst-SM.
Träna mer bruksridning, så vi inte gör bort oss på JUF-SM.
Starta bruksridning, dressyr och precisionskörning på fjord-SM.
Körträna som enbet för att förbättra framför allt registret i traven.
Tävla i körning som par med Reggie på LA dressyr och precision, samt hämta upp maraton-delen också (behöver alltså börja om med clear round eftersom vi struntat i maraton hittills) så jag kan köra fullständig tremomentskörning i par.
Reggie: utveckla honom i dressyren, troligen starta någon LA hösten -19 och då förhoppningsvis orka över 60%.
Träna körning i enbet, tävla honom som par med Yngve enligt ovan.
Rida ett par bruksridning, försöka hålla nere straffen så lågt som möjligt.
Starta någon brukskörning igen - men det kräver ju att jag tränar...
Troligen rida ett par pay and jump för att träna oss på hoppning.
Starta i 6-årsklasser på fjordhästSM i dressyr, bruksridning och precisionskörning och - med lite tur - även brukskörning. Se om han kan gå någon SM-klass också - han är klar i bruksridningen.
Lester: jobba vidare i framför allt dressyr, få tillbaka full eftergift och kanske starta någon dressyrtävling.
Ärlig: fortsätta träna så han blir mer och mer samarbetsvillig. Antagligen inga tävlingsstarter.
Myran: fortsätta träna.
Troligen debutera på tävlingsbanan med LC dressyr och med någon bruksridning.
Isak: fortsätta inridningen under fyraårssäsongen, och körningen.
Troligen debutera på tävlingsbanan med LC dressyr, någon bruksridning och möjligen också clear round LB i sportkörning, åtminstone dressyr och precision.
Dixie: rida in och köra in.
Jag har lite att jobba med, som synes...