Sv: Fjordhäst korsningar
*KL*
Kom på att vi har två fjordkorsningar i databasen som det är ok att jag lånar bilderna till.
De är både e.
Opus (ej godkänd hingst e.Ljosen 145 u.Ami 2468 - Gutten 105, född 1994, ljusbrunblack)
Båda avkommorna är född 1997.
Den första är ett sto u.varmblodstravaren Lill Geisha (e.Glasgow ue.Atlanta Georgia) Hon avlivades under 2008 då hon fick en pinne i buket och inte gick att rädda. Nu tror jag inte hon är så gammal på bilden, men ägdes av uppfödaren.
Den andra är en valack u.halvblodsstoet Franciska (e.Guvernör 495 ue.Orkan 444). Tror han inte är så gammal på bilden heller.
Och smarta jag kom på att vi har haft två fjordkorsning till på ridskolan för flera, flera år sedan. Kanske någon som känner igen dom!
Kelly, valack född 1980 som avlivades 1997, gulblack och ska vara korsning fjording/halvblod.
Melody, vet tyvärr inte när hon var född m.m. men ska vara en korsning mellan fjording/arab.
Mozart, valack född 1991, d-ponny, vet bara att han är fjordkorsning. Tror han är avlivad nu. Inte världens mest lyckade korsning, stor och klumpig, inte alls bra byggd, lite ånglok över det hela.
Sen tror jag faktiskt den här herren som hette Tobias var renrasig fjording, hans mamma var åtminstone fjording som hette Solglimt. De stod på ridskolan samtidigt under ett tag. Tobias var fruktansvärt envis och passade tyvärr inte alls in i ridskoleverksamheten, han gjorde i stort sätt som han ville. La sig ner i ridhuset med mig t.ex