Fjordavel 2008 version II

Sv: Fjordavel 2008 version II

*kl*

Någon som vet något om Hilde eller Tvetas Morina? Bägge skulle ha fölat i mars? :confused:

Oh, är du tillbaka nu Julla! :D Hur var resan? :)

Fantastisk! Ett underbart land med trevliga människor och en fantastisk natur:love:
Vi har badat, snorklat, solat och shoppat:D
Även gjort lite utflykter och sett massor.

Jag rekommenderar verkligen detta land som resmål. Vi kommer def att åka dit igen.

Men , borta bra men hemma bäst! Det var så skönt att komma "home to the ranch" och "höra" stillheten och fågelkvittret. För att inte tala om de kära hästarna! När man blir hälsad med ett litet gnägg och fladdrande näsborrar då känns det underbart. Man har varit saknad!

Varken Hilde eller Morris (Tvetas Morina har fölat) än, dock har båda gått över tiden. Inga föl var rapporterade när jag var på Grönkulla i förmiddags i alla fall.

Nu är Sevi o Fröken på plats hos MT i alla fall o Bismark och Eligible på väg norrut igen :)

Vad oerhört tråkigt att hingstkatalogen på hemsidan försvann. :cry: Det var ju den enda som var i närheten av något vettigt, och ÄNDÅ får den inte vara kvar. :(

Hemsidan i övrigt tycker jag är fin, men jag hade gärna gjort lite annorlunda hingstsidor om jag fått möjlighet. :idea:

håller med, saknar även länkar och lite sånt, plus att fjordhästforums länken försvann eller är jag bara blind?

Ibland undrr jag varför styrelsen inte tänker liiite mer på cyber-användarna? :cool:

Fjordforumet finns som länk från länksidan under övrigt. Nya sidan lades ut sent igårkväll, så ni är snabba med att uppmärksamma den.

likaså här!
tycker utan tvekan att sidan sär proffsigare ut, men tar lite tid att vänja sig.. Känns inte lika "personlig" som innan på något sätt, lite mer anonym om ni förstår?

Mmm saknade också länkar.

Men något annat som jag började fundera över,
bara av nyfikenhet, stuterier som int producerat hästar på ett tag.
Malminge tex har väl inga avkommor nu va?
Hur länge finns det kvar, tills de som haft stuteriet
avregistrerar om de så önskar eller?

KL
Såg info från styrelsen, och där stod det en hel del nytt faktiskt!
exempelvis så kommer dem anpassa hingstreglemente mm för att våra hingstar ska kunna bli godkända även i danmark, norge mm, dvs från 2010 får hingst och diplomston ej ha vita tecken längre....
Exakt vad betyder det för hingstar och ston som visas fram till dess, någon som kan? :confused:

Jag är internetberoende. Jag kollar SFF:s sida minst fem gånger om dagen. :angel:
Jag har den som startsida. :) Tycker om nya sidan, det jag sett av den hittills.

Var och fotade föl igår, inte fjordföl men ack så söt...
picture.aspx

men ärligt talat, ingen som kan upplysa mig om hur det ska fungera med SFFs nya reglement för 2010?
OM man nu har en fjord som visas i år och skulle få diplom/ bli godkänd, bara OM, men denna har vita tecken, vad händer vid uppvisning 2010? tas den ifrån tillstånd mm eller vad händer?
Blev förvirrad, har ju precis börjat hänga med i svängarna... :D

Jag tolkar det som att alla hingstar som blir godkända i år och alla ston som får diplom i år får ha stjärn, men från och med nästa år får ingen ha det.

Hinner inte kolla upp statistiken just nu, men det finns MÅNGA diplomston som har stjärn. Ett exempel som jag kommer ihåg från hjärtat är ju Sindarve Balsa, som ju dessutom fått ett stoföl med stjärn född 2008 = garanterat aldrig kan bli diplomsto.

Jag tycker att det är en oerhört tråkig bestämmelse. :(

Liknande trådar

• Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att stängas….nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt brinna...
95 96 97
Svar
1 930
· Visningar
119 877
Senast: nyfiken72
·
  • Låst
Avel Här fortsätter diskussionerna om fjordavel från den gamla tråden.
60 61 62
Svar
1 237
· Visningar
81 065
Senast: ameo
·
Avel Ny säsong - ny tråd! Vilka planerar att betäcka sina New forestston 2008? Vilka hingstar planerar nu att använda? Motivera gärna era...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
9 363
Senast: KLNF
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka