Fjordavel 2008 version II

Sv: Fjordavel 2008 version II

*kl*

Har ngt oerhört sorgligt att berätta....

Två unga fjordhästar har mist livet :cry:
De var pigga och glada på kvällen; på morgonen låg de döda utanför hagen med trasigt staket... De var ff ljumna och vända åt olika håll.

Troligtvis ngn sorts förgiftning; de är skickade på obduktion.
Jag tänker direkt på den hemska växten stånds, då jag vet att de har väldigt sandiga marker; men jag har inga belägg för det.

Vet egentligen int varför jag berättade; det var bara så oerhört sorgligt. Jag blev så tagen och nedstämd.... :cry:

HELT rätt inställning! :D

Hehe, det tog bara blod, svett och tårar (näe, men nästan) att komma fram till det. En unghingst som växte mest på insidan krävdes också, fy fabian vad duktig han var igår. Jag är såååå nöjd med honom! Han ville vara med, var uppmärksam, ville vara tilllags. Jag kände att hjärtat bara fylldes av tyck-om när jag stod där och myste efteråt, och hann stod stilla och kände nog samma sak.

Han kommer aldrig ta Ljossas plats, men igår klev han upp femtiotvå pinnhål. Lilla gubben, vad jag älskar honom! :love:

Usch, helt fruktansvärt. Vet inte vad jag skulle ta mig till om jag hittade mina hästar så. Lider med dem.

Typiskt, har tränat Lanzo, sträckte mig i båda låren. Hoppas att det går över till lördag.

Han heter Allyson född 04 är efter Allman undan Nytorps Jolly. Givetvis så är han världens bästa fjordis :love:. Runt omkring där jag bor så har han fått de flesta som håller på med hästar att ändra sina tråkiga attityder gentemot fjordingar. Även min :o.
Det skulle vara kul om vi som håller till här på buke kunde presentera oss för varandra nu till helgen. Jag har ingen koll på hur ni ser ut. Jag kommer förmodligen hålla i Allyson. Mörkt färgat hår, halvlångt uppsatt hår, normal byggd medelålders kvinna. Det skulle vara väldigt kul om ni kom fram o hälsade, ska även själv försöka luska ut vilka ni är:).

Senast ändrad:

Japp. Om det är en yngre tjej som håller i honom så är den förmodligen Angie83 (min dotter). Hon ska vara med o hjälpa till vid lösvisningen o körningen.

Aha! :)

Jag hoppas verkligen att vi får ihop ngn form av Buketräff i Vetlanda! Hade varit super kul! :D

Usch, helt fruktansvärt. Vet inte vad jag skulle ta mig till om jag hittade mina hästar så. Lider med dem.

Typiskt, har tränat Lanzo, sträckte mig i båda låren. Hoppas att det går över till lördag.

Då är vi två sjuklingar.... Fast idag skall jag till naprapaten så får vi se vad han kan göra. Man kanske till och med kan bli normal?!

Annars är det skoning som gäller nu på morgonen. MT trampade av en igår och lilleman skall få sina första dojjor, skall bli kul och se vad han tycker om det och om det kan trycka till hans trav litegrann.

Liknande trådar

• Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att stängas….nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt brinna...
95 96 97
Svar
1 930
· Visningar
119 878
Senast: nyfiken72
·
  • Låst
Avel Här fortsätter diskussionerna om fjordavel från den gamla tråden.
60 61 62
Svar
1 237
· Visningar
81 065
Senast: ameo
·
Avel Ny säsong - ny tråd! Vilka planerar att betäcka sina New forestston 2008? Vilka hingstar planerar nu att använda? Motivera gärna era...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
9 368
Senast: KLNF
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka