Fjordavel 2008 version II

Sv: Fjordavel 2008 version II

*kl*

Lägger in några kort på Orvar från premieringen igår.

23524053.jpg

23524096.jpg

Nu slutade pixbox att fungera också :confused: Ja ja skulle lagt in en bild till men det får bli en annan gång.

Javisst har han det :love:. Vet att det inte är önskvärt men jag tycker det är fint :D.

ÅH :love:
Så nu får ni se till att han går igenom
och sen flytta upp till Jämtland! :D
Kanske sambon kan övertala mig till en fjällgård istället för södra Sverige som jag suktar efter mer o mer.

Finns ju en anledning till att hans mor heter just "Stjärna"....:angel::D

Grattis till de fina poängen - lite insideinformation från folk som var där, de trodde nog att det finns mer att plocka på gångarterna! :laugh:

Han ser jättefin ut! Gillade honom skarpt redan som föl - skall bli kul att se vad det blir av honom! :banana:

*KL* ( fr mig själv....) ;)

Är just hemkommen efter ytterligare en hektiskt "hästhelg".

Sprang för tredje gången idag med Tecumseh - hingsten jag skall visa i Vetlanda. Oerhört mysig och lättlärd kille! :love: Avgudar ju hans mamma så det skall bli kul att se hur det går i Vetlanda - kan nog gå lite hur som helst....vi jobbar på hullet som är lite i underkant men det går ju inte att göra underverk på 2 veckor...

Var bara tvungen aatt skriva någon rad om denna goa kille - en av de trevligaste jag unghingstar jag har jobbat med - allt blir så lätt då! :laugh:

Chalander - förra årets "projekt", var också hemskt mysig men också mer hingstig.....en underbar hingst helt enkelt!

Lyckönskningar till er runt om i landet som just nu sliter lika hårt som en annan och synar sina krakar in i sista detalj....:D Plus och minussidorna tenderar att svänga ganska rejält från dag till dag....;)

ÅH :love:
Så nu får ni se till att han går igenom
och sen flytta upp till Jämtland! :D
Kanske sambon kan övertala mig till en fjällgård istället för södra Sverige som jag suktar efter mer o mer.

Klart ni ska stanna i norr, kanske lite mer mot Östersund som vi satsar på, då kan vi hjälpas åt och även avla på varandras hingstar :D. Vill ju köpa ett sto och då kan jag ju välja stam som matchar din hingst :love:.

Finns ju en anledning till att hans mor heter just "Stjärna"....:angel::D

Grattis till de fina poängen - lite insideinformation från folk som var där, de trodde nog att det finns mer att plocka på gångarterna! :laugh:

Han ser jättefin ut! Gillade honom skarpt redan som föl - skall bli kul att se vad det blir av honom! :banana:

Nu gäller det bara att Stjärna blir stamboksförd också, har mailat till ägaren men inte fått något svar. Ska ringa något framöver och trycka lite på att han fick så bra kritik :D.
Det låter bra med gångartsinformationen:laugh: Inför nästa år om jag kan visa honom så skall det tränas gångarter det kan jag lova :D.

Äsch även om han så inte skulle gå igenom
eller att man bara har svårt att tro åp det själv.
Så var väl ändå 35 poäng, rejält överdrivet ;)
Nja, den som lever får se... Jag tror att det, ärligt, kanske kan bli 37, men mer tror jag inte att han får faktiskt. Det är helt ärligt, han är så valpig fortfarande. Det räcker nog inte till mer än 37 tror jag.

Just det, vi provade på hårt underlag idag. Faktum är att han har bättre driv på hårt underlag... Vad är era erfarenheter på hårt jämfört med vanligt underlag? Lycka, du som varit med, vad säger du?

Vad har ni för erfarenheter om trav och hårt underlag? Jag upplevde att Ljass fick mer tryck och bättre trav på hårt underlag än på vanligt? Stämmer det med era erfarenheter? Bättre trav rätt och slätt på hårt underlag...

Eligibel? Hur rör sig Charlie på hårt jämfört med vanligt?

Lycka? Vad har du för upplevelse?

Alla andra? Tänk med mig, var det en tillfällighet eller är det så?

Nja, den som lever får se... Jag tror att det, ärligt, kanske kan bli 37, men mer tror jag inte att han får faktiskt. Det är helt ärligt, han är så valpig fortfarande. Det räcker nog inte till mer än 37 tror jag.

Ja men 37 eller 38 känns lite annat än 35 :grin:
Minns fullt ut hur nervöst det var och hur illa jag trodde det skulle gå.
Herrgud, jag tordes ju knappt ta ut dom ur boxen...
Trots att Lärka vann sin klass i utställningen det året,
så for jag ut snabbt ur ridhuset och av med rosetten.
Så tro som du gör, det vet jag hur det är :angel:

Jadu... Jämför jag med hur han rör sig i en paddock/ridhus som har bra underlag så rör han sig nog bättre där... Det blir liksom inte riktigt lika stötigt som det blir på hört underlag... Fast jag tycker iof att han rör sig bra på hårt underlag också...

Liknande trådar

• Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att stängas….nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt brinna...
95 96 97
Svar
1 930
· Visningar
119 878
Senast: nyfiken72
·
  • Låst
Avel Här fortsätter diskussionerna om fjordavel från den gamla tråden.
60 61 62
Svar
1 237
· Visningar
81 065
Senast: ameo
·
Avel Ny säsong - ny tråd! Vilka planerar att betäcka sina New forestston 2008? Vilka hingstar planerar nu att använda? Motivera gärna era...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
9 368
Senast: KLNF
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka