Fjordavel 2008 version II

Sv: Fjordavel 2008 version II

Ja, det får vi verkligen hoppas, att vi lyckas vända trenden

*har ju lite hemlisar på gång... :angel:*

När får man reda på din hemlis?? Om det är på Vetlanda är det ju lite orättvist då jag inte ska dit :rofl: Jag blir ju jättenyfiken.

Har lagt märke till en lite rolig grej medan jag jobbat med katalogen till Vetlanda ( klar med grunden :banana: ). Kim Hero 221 har med två söner, ett tvåårssto och två treårsston och kommer själv till Vetlanda. Temperament 227 har med fyra (!) söner och ett treårssto och även han kommer till Vetlanda. Det vore superkul om alla kunde visas tillsammans i ridhuset med respektive pappa... :idea:

Så här ser Ljass ut för dagen... Bilden tagen idag, ingen tiptop-bild men det är mer hästen jag vill att ni ser på.

http://www.pixbox.se/pic_show_id23514167.html

Jag gissar så här inför Vetlanda:
6 - svag hingstkaraktär, god rastyp, något gracil
7 - grov hals, vackert huvud
7 - välbenad
8 - vägvinnande
7 - svagt påskjut

Summa: 35 p.

Senast ändrad:

Så här ser Ljass ut för dagen... Bilden tagen idag, ingen tiptop-bild men det är mer hästen jag vill att ni ser på.

http://www.pixbox.se/pic_show_id23514167.html

Jag gissar så här inför Vetlanda:
6 - svag hingstkaraktär, god rastyp, något gracil
7 - grov hals, vackert huvud
7 - välbenad
8 - vägvinnande
7 - svagt påskjut

Summa: 35 p.

Gracil skrivs väl på benen? Charlie fick kritiken "gracil, ej helt korrekt" på sina ben förra året och fick där en 6a.
Vad fick han på sina ben på premieringen i somras?

Gracil skrivs väl på benen? Charlie fick kritiken "gracil, ej helt korrekt" på sina ben förra året och fick där en 6a.
Vad fick han på sina ben på premieringen i somras?
Han har fått gracil på typ... Han hade, hm..., vad hade han? Eh... 8 på benen tror jag, det och skritten, sju på resten. Tror jag... Han nog förträngt lite.

Jaha... De kanske dem kan få då... Sorry! :)

Usch, min mage börjar bli jättenervös.. :crazy: I morgon ska vi iväg och träna lösvisning...

Jaha... De kanske dem kan få då... Sorry! :)

Usch, min mage börjar bli jättenervös.. :crazy: I morgon ska vi iväg och träna lösvisning...

Jag är faktiskt inte så himla nervös ännu. Jag upptäckte dock när jag läste din blogg att hårt underlag hade jag nog glömt. Imorgon ska vi bygga stall, blir det en stund över så blir det till kompisens ridhus och träna visning och lösvisning. Hinner vi så blir det hårt underlag också. I veckan blir det två svängar och visningträning.

På fredag är det schamponering, frisering, packning och åkning... Jösses! Var bor ni?

Jag ska schampa å grejja på torsdag tror jag - hinner nog inte med det på fredag innan vi åker då sambon jobbar tills det är dags att fara. :crazy:
Vi bor i Halmstad, så vi har ca 18 mil.

Jag ska schampa å grejja på torsdag tror jag - hinner nog inte med det på fredag innan vi åker då sambon jobbar tills det är dags att fara. :crazy:
Vi bor i Halmstad, så vi har ca 18 mil.

Jag har inte ens kollat hur långt vi har, men trettio är det säkert! 28 var det...

Nä, jag ska ta natten nu. Sonen har fyra tänder på g så sova hela natten är nog bara att glömma! :cry:

Återkommer med rapport om stall och ev träning imorgon!

Att fölklassen är borttagen tycker jag enbart är bra, det är ingen representativ fölunge som blir korad till årets fölchampion i Vetlanda, det är enbart de närmast sörjande, dvs de som bor i trakterna.
Oj då, jag trodde bara att det var jag som knäpp Norrlänning som tyckte att det var en rätt skev grej.
Just iom det du säger, det blir ju bara dom som bor nära som åker dit med föl.

Liknande trådar

• Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att stängas….nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt brinna...
95 96 97
Svar
1 930
· Visningar
119 878
Senast: nyfiken72
·
  • Låst
Avel Här fortsätter diskussionerna om fjordavel från den gamla tråden.
60 61 62
Svar
1 237
· Visningar
81 065
Senast: ameo
·
Avel Ny säsong - ny tråd! Vilka planerar att betäcka sina New forestston 2008? Vilka hingstar planerar nu att använda? Motivera gärna era...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
9 368
Senast: KLNF
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka