Fjordavel 2008 version II

Sv: Fjordavel 2008 version II

Hingstar födda 2002-2005

Drome Frö e. Ismo Kry 208 e. Bockrödsle Dolly 2524 ue. Frigg 83
Armani Unik e. Knastro 189 u. Amelia 2850 ue. Torjus 150
Charlie e. Temperament 227 u. Chessie 3296 ue. Kämpagårdens Lavin 163

Bruksprov:

Stenrike Spritz 244 e. Alvedon Kry 214 u. Smulan 2933 ue. Thor 101
Indro 246 e. Hugo 179 u. Isadora 3075 ue. Enar 135
Anar Frö e. Ismo Kry 208 u. Mumsas Athena 2916 ue. Sindarve Mykke 156
Isidor 246 e. Hauk Thun u. Froydis v Oderhaft 3222 ue. Odin Ty 363630031682
Chalander 259 e. Alexander Lukas 183 u. Chenaia 3345 ue. Botvid 196
Allyson e. Allman 204 u. Nytorps Jolly 3215 ue. Tonic 147
Farenheit e. Hajums Tullman 190 u. Korona 3251 ue. Krossar 144
Marleik e. Mykletind 261 u. Litlabögod N 96-2650 ue. Merkur N 90-2743

Hingstar 2002-2005 är hingstar som ska enbart visas, och inte ska göra bruksprov. Det var några hingstar till, förutom Allyson, som ska göra bruksprov, men inte är godkända. Så de går under en egen kategori...

Aha:angel:. Man lär sig så länge man lever. Men jag vill åxå ha katalogen idag:cry:. Men den kommer väl i morgon.

Ååååh! Nu vill jag hem och leka, inte jobba. :(

Jag har INTE fått katalogen (precis kommit hem), men jag kan åtminstone roa mig med hingstinformationen. :)

Oerhört roligt att få se alla äldre hingstarna! :banana: Först tänkte jag lista vilka jag mest såg fram emot, men så insåg jag att jag såg fram emot att se allihopa! :o

Kom precis hem från jobbet nu, jag har fått katalogen. Kommer nog att sitta uppe o läsa den halva natten antagligen. Vet inte hur ni andra har det, men mina nerver är verkligen igång redan. Kommer att vara hypernervös på lördag. Har tagit semester nästa vecka. NU SKA DET TRÄNAS HÄST!!!! Även om det inte går bra, då ska det inte vara för att jag har tränat för dåligt i allla fall. Vill önska er andra lycka till!! Så ses vi om sisådär 8-9 dagar

Jag trodde att jag för en gångs skull hade ganska tjusiga hästar, men ack vad dåligt självförtroende man har...
Efter att ha tittat och analyserat halva eftermiddagen i katalogen, gick jag ut och analyserade pojkarna som inte var SÅÅÅ fina längre.!!!

:crazy:

Jag trodde att jag för en gångs skull hade ganska tjusiga hästar, men ack vad dåligt självförtroende man har...
Efter att ha tittat och analyserat halva eftermiddagen i katalogen, gick jag ut och analyserade pojkarna som inte var SÅÅÅ fina längre.!!!

:crazy:
Jag vet att jag har en bra grabb på insidan, en ganska okej på utsidan, men blev lite byxis precis som du. Vi kommer komma sist, men en femma på typ (Japp, jag vill ha en glass!) och 34 poäng totalt...

Just nu ser jag det som en bra miljöträningsgrej tror jag, inte som en hingstvisning. Hade jag sett det så hade vi blitt hemma tror jag.

Det blir ingen glass, för 5 på typen blir det inte....Nu ska du inte vara negativ!!

Dimm tippar jag får 38,39 poäng, för närvarande är han en aning grov i halsen, han är instabil i sina bakhasar och skruvar höger bak.
På pluskontot har han ett vackert huvud, en bra överlinje och en mycket bra skritt.
Det är ju inte så mycket prestige egentligen för vår del att få genom honom, han är inte född här och tillför därför inte våra egna ston nånting, och han är för mycket släkt med stomaterialet härhemma för att han skulle vara intressant att behålla!

Mykletind åker vi med enbart för att höja honom, hans resultat i Norge skall räcka till ett AB extr, och egentligen ett A för avkommor, det är ju ungefär vad hans 2 premie i Norge är värd.
Sen kan det ju vara kul och se om premieringsnämnden har ändrat åsikt, hingsten har snyggat på sig eller ?????.....

Lycka till alla andra hingstvisare här på Forumet!!

Dimm tippar jag får 38,39 poäng, för närvarande är han en aning grov i halsen, han är instabil i sina bakhasar och skruvar höger bak.
På pluskontot har han ett vackert huvud, en bra överlinje och en mycket bra skritt.
Mykletind ....Sen kan det ju vara kul och se om premieringsnämnden har ändrat åsikt, hingsten har snyggat på sig eller ?????.....

Lycka till alla andra hingstvisare här på Forumet!!

Dimm!!! Han borde få bättre än 39 om han inte ändrat sig väldigt under sommaren!!! Han är ju så vacker!
Och Mykletind... alla har ju bättre och sämre dagar, eller hur?!? Jag tycker att han var en tjusig hingst, verkligen, men Dimm är nog ett strå vassare :d (baserat på en glutt... ;))

Liknande trådar

• Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att stängas….nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt brinna...
95 96 97
Svar
1 930
· Visningar
119 878
Senast: nyfiken72
·
  • Låst
Avel Här fortsätter diskussionerna om fjordavel från den gamla tråden.
60 61 62
Svar
1 237
· Visningar
81 065
Senast: ameo
·
Avel Ny säsong - ny tråd! Vilka planerar att betäcka sina New forestston 2008? Vilka hingstar planerar nu att använda? Motivera gärna era...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
9 368
Senast: KLNF
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• ”Hund” 2005-2010
  • Kattbilder #10