Fjordavel 2008 version II

Sv: Fjordavel 2008 version II

Klar o klar. Jag ska smörja selen o båda tränsen i morron. Allyson ska badas på fredag. Själva träningen av Allyson är inte så mycket mer man kan göra så här tätt inpå. Ska springa med honom en gång till här hemma. Han vill inte ta fram öronen. :) Ni kommer att förstå när ni ser honom när jag springer med honom.

De två unga fjordingarna är obducerade och resultatet var idegran...
Gått hästar i hagarna i 10 år...

Mitt i det tragiska får vi se till att dra lärdom. Det var en nedbetad buske, som knappt syntes...
Livet är grymt ibland.

Men usch vad sorgligt. Så frukansvärt. Lider med ägaren.

Han heter Allyson född 04 är efter Allman undan Nytorps Jolly.

Är han det minsta lik sin far så kommer detta gå som en dans. Han är verkligen fin Allman men så är ju från Jämtland också :D ;).

Jag fattar inte vad jag gör för fel, varför blir det inte citatsvar ?

Du måste ha kvar [hakparenteserna] i början och slutet och givetvis texten emellan. Det var det jag missade i början :laugh:.

*kl* mig själv...

De två unga fjordingarna är obducerade och resultatet var idegran...
Gått hästar i hagarna i 10 år...
[/URL]

Vilken tragisk händelse :(. Jag hade inte en aning att den var giftig. Vi har ju en massa barrväxter i hagen men tror att det är enbuskar (hoppas). Vilken hemsk upplevelse att hitta dem döda så där i hagen.

Misty flinga är betäckt med Torps Gusten 197.. huruvida hon är dräktig vet vi först efter blodprov men såklart hoppas vi på det....

Då skulle jag kolla upp det om jag var du, det räcker med väldigt lite för att det skall vara dödligt, och förloppet är som jag förstår det mkt fort...

*håller tummarna att det är enar*

*håller tummarna att det är enar*

Det var enar :laugh:.

*kl*
Nu börjar det dra ihop sig till Vetlanda och jag önskar er alla lycka till. Hoppas att ni kan njuta av tillställningen och inte bara tycka att det är nervöst och jobbigt. Synd att jag inte kan vara där och träffa er alla men nästa år kanske, med eller utan häst ;).

Nu börjar det dra ihop sig till Vetlanda och jag önskar er alla lycka till. Hoppas att ni kan njuta av tillställningen och inte bara tycka att det är nervöst och jobbigt. Synd att jag inte kan vara där och träffa er alla men nästa år kanske, med eller utan häst ;).

Säger det samma, lycka till allihopa! :banana:

*kl* Men appropå Harsyra, det måtte ju vara i enorma mängder? :eek:
Annars borde jag vara kraftigt förgiftad vi det här laget,
eller gällde bara giftigt för hästar?

ALLA VETLANDA-EKIPAGE - ÄR NI KLARA?

Näe! :eek: Jag har fått några extrauppgifter och eftersom det varit så sjukt mycket på jobbet för tillfället (utvecklingssamtal OCH föräldramöte!) har jag inte varit hemma före läggdags någon gång.

Men jag tar med mig datorn på tåget och försöker få lite gjort idag. :D För när jag väl kommer hem är det raka vägen till Ariel och sedan raka vägen i säng...

Provat igen och skriker...

ALLA VETLANDA-EKIPAGE - ÄR NI KLARA?

:D

Neeejjj!!! Lilleman tvättade jag i går kväll, men gamlingen skall få ens nu på morronen efter att jag ridit honom!

Sen skall det packas, handlas mat till dotter och hennes pojkvän som stannar hemma och tittar till djuren och så skall korna flyttas! Lite lasagne också som vi skall ha i kväll.

14.00 går tåget....

Liknande trådar

• Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att stängas….nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt brinna...
95 96 97
Svar
1 930
· Visningar
119 878
Senast: nyfiken72
·
  • Låst
Avel Här fortsätter diskussionerna om fjordavel från den gamla tråden.
60 61 62
Svar
1 237
· Visningar
81 065
Senast: ameo
·
Avel Ny säsong - ny tråd! Vilka planerar att betäcka sina New forestston 2008? Vilka hingstar planerar nu att använda? Motivera gärna era...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
9 368
Senast: KLNF
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka