Fjordavel 2008 version II

Sv: Fjordavel 2008 version II

Neeejjj!!! Lilleman tvättade jag i går kväll, men gamlingen skall få ens nu på morronen efter att jag ridit honom!

Sen skall det packas, handlas mat till dotter och hennes pojkvän som stannar hemma och tittar till djuren och så skall korna flyttas! Lite lasagne också som vi skall ha i kväll.

14.00 går tåget....

:rofl: Det där låter som det brukar göra här det.

Snart, snart är det dax, flera kanske redan är på väg. Kör försiktigt alla, både med och utan häst, så ses vi ikväll eller imorgon. Lycka till alla, och njut av helgen, de rena hästarna, allt det nyputsade, alla vackert klippta, alla snyggt klädda och famförallt vår underbart vackra ras! Snart är det vardag igen, med allt vad det innebär....

redo och redo... hmm trodde vi var som gott som redo tills bebisen våran fick för sig att börja sparka vilket han ALDRIG gjort inte ens som föl :crazy: men verkar som det fungerar bra med att pilla på bakbenen igen så det är bara att hålla tummarna för att han inte blir tveksam mot veterinärerna :o:eek: sen blir man väl aldrig hundra redo heller ;) fast vi åker ändå imorgonbitti halv 5....

Ses i vetlanda!

*kl*

Sådär! Hemkomna och nöjda med helgen... Sambon min lyckades visa Charlie med poängen 8-7-7-8-8=38p och klass 1. Jag är nöjd! Sambo och häst skötte sig bra! :D Charlie fick en 9a på temp, vet ua och han är 139cm hög.

* Också hemkommna*:) (5 timmars bilfärd)
Vi är supernöjda över våran Allyson!! Han vann bruksprovet :D, fick en 9 på skritt, och en 9 på trav, och en 10 på temrement.! Dock så räckte han inte till extriört :cry:. Men han är bäst ändå :love: Vilken superhäst vi har!!:love::love:

Vi är också hemma. jag har en 50-poängare om jag får säga det själv! Han har skött sig toppen, toppen! Vilken häst jag har!

Om domarna får säga så är det sjuor rakt igenom och totalt 35 p. Jag håller inte riktigt med. Skit samma dock, jag har en som för mig är värd 50 p.

Bilder kommer....

Våra pojkar är nattade och sover gott i sina egna boxar, tämligen nöjd med helgen, fram i veckan blir det kastrering, dock inte för den gamle! Nu skall jag också se till att få sova i egen säng, lördagkvällen blev lång i goda vänners lag...skrämde vi slag på dig, Habina?

Eloge till dig och Jejan för ett jättearbete vid dator och mikrofon, suveränt!:):):)

skrämde vi slag på dig, Habina?

Hehe, det är ju inte första gången jag sitter och lyssnar på er. :angel: Jag är snarare mer fundersam över hur länge jag kan vara din stalker utan att du tröttnar. :rofl:

Eloge till dig och Jejan för ett jättearbete vid dator och mikrofon, suveränt!:):):)

Tack snälla! :laugh: Vi hade verkligen superkul där uppe, diskuterade en hel del avelsfunderingar och hemligheter. :angel:

Jag måste säga att jag är DJUPT imponerad av alla fina hingstar. Jag och Jejan pratade om hur oerhört välhanterade tvåårshingstarna var, de travade ju på ring tillsammans allihopa, något som inte gick riktigt lika bra med de äldre hingstarna. :grin:

Jag förundras igen över vilka fina, underbara och snälla hästar vi har och vilka fantastiska människor som sysslar med fjordhästar. :love:

Ett extra stort tack till mina sängkamrater, som stod ut med mitt (förälskelse)babbel mitt i natten. :bow:

Habina- Jag missade dig i helgen... Synd!

Lycka - Såg dig på håll, men vi hade ju en del att hålla ordning på både du och jag. Jag har inte bestämt mig ännu, men nästan. Jag tycker om att sova lite på saken. Det lutar åt kastrering i november. Jag gillade din kille. Sympatisk och trevlig! I mina ögon såg han toppen ut.

Jejan - Vad du speaker? Hua, vad bra jobbat! Underbar att lyssna till, kunnig och stort grattis till ett toppenjobb!

Charlie - Vi hann med ett "Hej" i alla fall. Trevligt!

Ljulius - Gott att träffas igen. Har du häcken full vecka 44? Jag har höstlov då. Kanske skulle komma upp... Vad tror du?

Det är ju så, på SM eller riksutställningen HAR jag alltid minst en häst med mig och det blir mest spring mellan dem, och inte så mycket tid till annat. Det är därför jag gärna ventilerar inne på nätet istället.

Bägge killarna skötte sig utmärkt förutom att MT var väl laddad på söndagsmorgonen när jag äntligen hann att rida av honom en timme.

Lillprinsen blir som sagt valack i veckan, sedan finns det förhoppningsvis nån ute i avlånga landet Sverige som vill överta arbetet på honom.

Ber om ursäkt för alla som jag sprang förbi och missade att heja på!:o

Habina- Jag missade dig i helgen... Synd!

Jag såg dig från speakerbåset. :laugh: Men jag förstår om det var svårt att få syn på mig när jag satt där högt uppe...

Däremot missade jag helt Ljulius och jag vet inte om det var någon buke-träff? :confused:

Lycka försökte jag punktmarkera så mycket det bara gick. :rofl:

Det enda tråkiga var ju att jag missade allt på läktaren och det här pratandet mellan hästarna som är så roligt.

Ljossa: Ja, de va trevlig att kunna hejja iaf! :)

Fjordtokan, Habina och Jejan hann jag växla några meningar med iallafall! Skojsigt! :D

Ljulius: Jag vet fortfarande inte vem du är! Habina försökte förklara för mig, men jag har inte en aning... Nästa gång måste du komma fram och knuffa på mig! ;) :D

Jag såg dig från speakerbåset. :laugh: Men jag förstår om det var svårt att få syn på mig när jag satt där högt uppe...
Nähäe, vad orättvist! Du vet vem jag är, men jag har inte en aning om vem du är... :)

Buketräff blev det nog ingen. :cry: SM nästa år....?

*kl*

Oh, jag glömde! Tingeling växlade jag några ord med också! Verkar vara en jätte trevlig och duktig tjej! :D

Ber om ursäkt för alla som jag sprang förbi och missade att heja på!:o
Ingen fara... Vi hinner kanske med det framöver. Trevligt att få ett ansikte bara. Jag gillade er häst också. Hade jag inte haft Ljass hade han varit intressant tror jag.

Undra vad allt fjordfolk gjort det senaste dygnet, här har det ju ú vart helt dött...

Liknande trådar

• Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att stängas….nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt brinna...
95 96 97
Svar
1 930
· Visningar
119 878
Senast: nyfiken72
·
  • Låst
Avel Här fortsätter diskussionerna om fjordavel från den gamla tråden.
60 61 62
Svar
1 237
· Visningar
81 065
Senast: ameo
·
Avel Ny säsong - ny tråd! Vilka planerar att betäcka sina New forestston 2008? Vilka hingstar planerar nu att använda? Motivera gärna era...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
9 368
Senast: KLNF
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka