Fjordavel 2008 version II

Sv: Fjordavel 2008 version II

För att få henne visad överhuvudtaget. Hon kommer ju redan vara dräktig när hon visas som treåring. :grin:

Vis av årets skitsäsong har jag blivit överbevisad att det bara är dumt att vänta med betäckning till slutet av maj/juni. Vill man ha dräktigt är det klokast att betäcka tidigt. Sommarpremieringen är ju dessutom först i augusti. :eek:

KL

Idag har det varit en sorgens dag för två av ungherrarna, Dimm och Frodo förvandlades på en timme till två ganska slaka nykastrerade valacker....

Har faktiskt börjat tänka litegrann på betäckningssäsongen 09, jag också.
Ett av ungstona kommer inte att betäckas på hemmaplan då, efter SM är vi rätt säkra på att vi hittat en kandidat lite längre uppåt landet som vi tänker använda istället för MT!

Spännande att ni väljer en hingst lite längre uppåt! :) Ska bli spännande att få reda på vem det är sen!
Frodo? Vem är han? Har missat de.. :p

Frodo är helbror med Bettie som är tre år, e.Tamlin 226 u.Bonnie e.Furubäcks Inter. Vi lånade Bonnie i ett år och red till henne mot att vi fick ta ett föl på henne. Resultatet blev Frodo, en mycket grov kille som är ett och ett halvt år vid det här laget.

Jag hade nästan också glömt bort att han finns, går på hingstbetet och de är så snälla och skötsamma i år, unghingstarna, att man knappast märkt av dem!

Angående hinsgtval nästa år, så är det bäst att låta det vara planer än så länge för man vet aldrig vad som händer innan man är där, men det känns som om det underlättar vintereländets mödor att redan planera litegrann...
Fast det är en snygg och trevlig hingst, inte allt för gammal, som växer i våra ögon för varje gång vi träffar på honom....

Fast det är en snygg och trevlig hingst, inte allt för gammal, som växer i våra ögon för varje gång vi träffar på honom....
Härligt! Jag ser med nyfikenhet fram emot att få namnet på denne herre framöver. *nyfiken*

Jag tänkte du skulle börja ta fram ett bra stoföl till mig också. Bra gångarter, snygg, lite större, för leverans om en fyra fem år... Inte för mycket Dalar/Knast, helt inget, tack! En funktionell häst som är inriden, inkörd och som platsar bra i en avelsbox, och till ridning, körning! ;) Näe, skämt åsido, men jag kanske kommer som intressent om ett par fyra, fem år.

Jag förstår att du väljer att hålla det för dig själv, men man blir otroligt nyfiken! :D
Vad är planerna för Dimm och Frodo? Är de till salu?

Nu har jag äntligen lyckats lägga upp foton på Pixbox!:bump: Måste vara åldern som gör att jag fattar lite trögt.:o Tur att jag har en duktig svärson:devil:
Länk till min Pixboxsida finns som länk på vår hemsida
www.stuterirubin.nu
Bilderna är oftast inte redigerade. Det gör jag om någon skulle vilja beställa.;)

Vidareutbildning, men iallafall främst Dimm är till salu, jag har 4 st tvååringar och de kräver JOBB....

*kl* mig själv lite!

Har ingen lyckats vaska fram några fler dräktiga ston?
*nyfiken*

Här blir det inget fjordföl -09, bara ett arabföl! ;) Annars pågår planerna för nästa års distans-säsong för Fröja! :)

Jag undrar lite över kastrering också, hur tidigt kan man egentligen kastrera? Nackdelar med att kastrera tidigt?

Liknande trådar

• Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att stängas….nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt brinna...
95 96 97
Svar
1 930
· Visningar
119 878
Senast: nyfiken72
·
  • Låst
Avel Här fortsätter diskussionerna om fjordavel från den gamla tråden.
60 61 62
Svar
1 237
· Visningar
81 065
Senast: ameo
·
Avel Ny säsong - ny tråd! Vilka planerar att betäcka sina New forestston 2008? Vilka hingstar planerar nu att använda? Motivera gärna era...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
9 368
Senast: KLNF
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka