Fjolårshö - vad försämras?

Lilla_Gubben

Trådstartare
Jag fodrar fortfarande med fjolårshö och lär göra så november ut, är det något som försämras med tiden som man bör komplettera? För närvarande är det fortfarande gräs i hagen, men det är ju en tidsfråga hur länge det är näringsvärde i det

Sv: Fjolårshö - vad försämras?

det enda som försvinner ur hö som lagras är vitaminerna. Energi, protein och mineraler finns kvar.
Kolla bara så att det är hygieniskt bra.

Gräset innehåller näring så länge det växer och det gör det så länge det är minst 5 plusgrader, om jag inte minns galet.

Liknande trådar

Foder & Strö Ska flytta hästen till nytt stall och flyttar från en hage med ytterst lite gräs året runt till en gräshage där det är mkt gräs. Dock är...
Svar
4
· Visningar
644
Senast: Hello
·
Foder & Strö Hur ser era hästars dagar ut vad gäller fodertider och upplägg? Det är januari, kallt och vi har haft kolikkänning i stallet. Tankarna...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
5 546
Senast: lundsbo
·
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 566
Senast: Cattis_E
·
Övr. Katt För några veckor sedan gick en av mina katter bort. Han var 15 år och hade börjat tackla av sedan en tid tillbaka, i början av januari...
Svar
0
· Visningar
207
Senast: EmelieW
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V