SmultronTroll
Trådstartare
Min man och jag har sedan 5 års tid bott ihop på en hästgård, när vi köpte den så hade den tidigare varit lösdrift men hade även 10 boxar. Hittills har våra 4 hästar stått på box nattetid men varit ute fram tills nattning och fodring vid 22.00.
Tidigare så har det varit 2 lösdrifter sida vid sida på x antal km, nu är staketet bortplockat vid en del så de kan gå igenom hur de vill. Ska till våren stängsla om staketet och se till att lösdriften blir riktigt bra.
Idag så står höbalen på en lastpall som tål vikten och det fanns en helt okej ligghall tills stormen tog den.
Vad ska jag tänka på?
Det kommer i första hand vara för våra 4 hästar som är kallblod men även så småningom så ska det även bli fler hästar som går där.
Vad behövs för att en lösdrift ska bli så bra som möjligt?
Ge mig era bästa tips.
Tidigare så har det varit 2 lösdrifter sida vid sida på x antal km, nu är staketet bortplockat vid en del så de kan gå igenom hur de vill. Ska till våren stängsla om staketet och se till att lösdriften blir riktigt bra.
Idag så står höbalen på en lastpall som tål vikten och det fanns en helt okej ligghall tills stormen tog den.
Vad ska jag tänka på?
Det kommer i första hand vara för våra 4 hästar som är kallblod men även så småningom så ska det även bli fler hästar som går där.
Vad behövs för att en lösdrift ska bli så bra som möjligt?
Ge mig era bästa tips.