Fixa BrÖsten Efter Graviditet?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Fixa BrÖsten Efter Graviditet?

Problemet blir när den allmänna sjukvården behöver ta hand om konsekvenserna av plast-tuttarna.
Då så är det inte en privat fråga längre.

Fettso är ju noga med att all sjukvård skall vara fri och vill inte hamna i situationen att hon måste ta fullt ekonomiskt ansvar för sig själv.
Hon anser att det är samhällets ansvar.

I ett sådant läge så begränsas individens frihet och kollektivet har rätt att lägga sig i sådant som kommer att kosta kollektivet (samhället) pengar.

Att bestämma över sin egen kropp - javisst.
Men inte över samhällets resurser och pengar.
 
Sv: Fixa BrÖsten Efter Graviditet?

Tja, någon typ av reflektion borde utstötas tycker jag. Antingen ångrar man sig eller så gör man det inte.

Den där bilden var utmärkt i avskräckande syfte, jag har skickat den vidare.
Nog för att jag sett utsugna taxöron och assymetriska bröst tidigare men de där såg verkligen defekta och knepiga ut.
Sedan ser brösten ut att vara 30år äldre än sin ägarinna.
 
Sv: Fixa BrÖsten Efter Graviditet?

Isåfall finns det nog många som i onödan tär på samhällets resurser betydlig mer än de som op:ar in inlägg i brösten...
 
Sv: Fixa BrÖsten Efter Graviditet?

Fettso är ju noga med att all sjukvård skall vara fri och vill inte hamna i situationen att hon måste ta fullt ekonomiskt ansvar för sig själv.
Hon anser att det är samhällets ansvar.

I ett sådant läge så begränsas individens frihet och kollektivet har rätt att lägga sig i sådant som kommer att kosta kollektivet (samhället) pengar.

Att bestämma över sin egen kropp - javisst.
Men inte över samhällets resurser och pengar.
[/QUOTE]

OT men jag blir nyfiken på ditt ställningstagande utifrån ovanstående.

Vad anser du då om kostnadsbilden & problematiken runt överviktiga (inkl magsäcksreduktion), alkoholister och nikotinister?
Det är människor som bestämmer över sina egna kroppar och kostar samhället enorma...ENORMA pengar pga sitt missbruk TROTS heltäckande information.

Jämförelsevis blir kostnaden för strulande sillisar inte ens en fis i rymden.

Min åsikt:
Gällande sillisar, att det i priset vid insättningen borde inkludera en privatförsäkring som täcker eftervården så länge individen väljer att ha dem i kroppen.
Det borde inte vara någon omöjlighet.

Sedan tycker jag att missbruket av mat, nikotin och alkohol har fått sådana ekonomiska proportioner att det är dags att börja utforma en modell som gör att individen genom privat försäkring får börja ta eget ekonomiskt ansvar.

Jag ser helst att större del av vårdpengarna ska gå till nödvändig högkvalitativ vård och forskning.
 
Sv: Fixa BrÖsten Efter Graviditet?

Till alla:
Alla människor äger rätten att göra som dom vill med sin kropp!!:)

Och alla människor äger rätten att uttrycka sin åsikt om bröstoperationer.

Det är hopplöst att diskussioner om bröstoperationer alltid landar i "göra vad jag vill med min egen kropp". Om bröstopererade på ett sakligt och mindre känsloladdat vis kunde argumentera för sin åsikt skulle jag förmodligen få större respekt för deras förmåga att fatta beslutet att operera sig.

Nu gäller det här iofs inte dig i första hand, du har inte gått i taket som många andra gör när det diskuteras. Och då brukar jag undra: om man inte ens kan ta en diskussion om bröstoperationer, hur kan man då ha fattat ett sansat ÖVERVÄGT beslut att göra operationen?
 
Sv: Fixa BrÖsten Efter Graviditet?

Min tanke är att många av de som "går i taket" i sådana här trådar känner sig personligen påhoppade, idiotförklarade och därmed också kränkta av "antibröstförstoringsligan", som alltid (utan trådundantag) idiotförklarar de med implantat..
 
Sv: Fixa BrÖsten Efter Graviditet?

Kunde vi undvika nedsättande beteckningar som slutar på -liga, -maffia osv så skulle det förmodligen underlätta diskussionen.

Dessutom gissar jag att du räknar in mig i den där ligan och därmed påstår att jag gör nåt som jag inte gör. Få saker gör mig tröttare på buke än när nån, i det här fallet du, tror att jag ska öda tid på att försvara nåt som vederbörande påstår att jag sagt.
 
Sv: Fixa BrÖsten Efter Graviditet?

Får du lägga ut bilden här??Antar att du får det,tycker du att dom brösten är fula/snygga?

Om du kollar bildadressen ser du att bilden kommer från FDA, amerikanska motsvarigheten till socialstyrelsen, och deras speciella sajt om bröstimplantat.
 
Sv: Fixa BrÖsten Efter Graviditet?

Jag räknar inte in någon, då jag har bättre saker för mig, än att hålla koll på vilka som skriver vad i diverse trådar..

Dock vet jag att det alltid finns ett antal användare som klampar på i träskor mot de som skaffar implantat.

Diskussionen skulle vara mer intressant om dessa användare kunde ta av sig dessa träskor och föra en debatt som inte innefattar att flera användare känner sig personligt utsatta/utpekade/påhoppade/kränkta etc. och följaktligen också reagerar och skriver utifrån hur de upplever utpekandet.

Uttrycket "antibröstförstoringsligan" var dessutom neppeligen avsett som en nedsättande beteckning utan mer ett samlingsnamn åt de som beter sig som att det värsta som finns är de som op:ar in inlägg i sina bröst.
 
Sv: Fixa BrÖsten Efter Graviditet?

Ja, nu blev det ju genast mindre nedsättande, eller hur.

Visst är det ett problem om folk som opererat brösten känner sig kränkta, påhoppade och nergjorda i skiten så fort nån säger något annat än ÅÅÅÅH vad fina dina nya tufsenufsetuttar är.

Men det illustrerar på ett bra sätt varför personen ifråga inte borde ha opererat sig utan stärkt sin självkänsla i stället.
 
Senast ändrad:
Sv: Fixa BrÖsten Efter Graviditet?

Man behöver ju inte positivfåna sig över att de har gjort "nya" bröst, men man behöver heller inte hugga av dem jäms med fotknölarna...

Jag har som sagt inga implantat själv, kommer aldrig heller att skaffa dem och har svårt att förstå varför man skaffar dem, men jag tvivlar på att någon med implantat någonsin känt sig idiotförklarad av mig :cool:
 
Sv: Fixa BrÖsten Efter Graviditet?

Dock vet jag att det alltid finns ett antal användare som klampar på i träskor mot de som skaffar implantat.

Diskussionen skulle vara mer intressant om dessa användare kunde ta av sig dessa träskor och föra en debatt som inte innefattar att flera användare känner sig personligt utsatta/utpekade/påhoppade/kränkta etc. och följaktligen också reagerar och skriver utifrån hur de upplever utpekandet.

En sak som ofta underlättar samtal, såväl på nätet som IRL, är om man svarar på det som sägs av den man just då pratar med. Som ett litet alternativ till att dra till med vad man vill minnas att icke-namngivna andra någon annan gång har sagt i samma ämne.

Vad är okej att säga, då, tycker du?

Om jag säger att medicinskt omotiverade bröstoperationer riskerar att befästa osunda utseendeideal - har jag begått ett personligt påhopp då?

Om jag säger att för mycket fett och socker är ohälsosamt - har jag hoppat på alla överviktiga då?

Om jag säger att rökning är skadligt för den enskilde och dyrt för samhället - har jag kränkt alla rökare då?

Du får gärna reda ut detta åt mig, för jag begriper det inte.
 
Sv: Fixa BrÖsten Efter Graviditet?

OT men jag blir nyfiken på ditt ställningstagande utifrån ovanstående.

Vad anser du då om kostnadsbilden & problematiken runt överviktiga (inkl magsäcksreduktion), alkoholister och nikotinister?
Det är människor som bestämmer över sina egna kroppar och kostar samhället enorma...ENORMA pengar pga sitt missbruk TROTS heltäckande information.
Dem försöker man ju få att sluta med sitt missbruk.
Man försöker få dem att sluta dricka, röka och äta.
Det är liksom det som en magsäckop. går ut på.
Att få slut på ett hälsofarligt missbruk.

Jag vill också få slut på ett hälsofarligt missbruk av silicon i tuttar.

De som föjlt mina inlägg vet att jag är oerhört emot både rökning och alkoholmissbruk.


Jämförelsevis blir kostnaden för strulande sillisar inte ens en fis i rymden.
Det är ingen orsak till att låta bli att kritisera tilltaget.
Att annat också är fel gör inte detta felet mera rätt.

Det är liksom inte vanlig matematik så att två fel blir rätt.
Utan det blir bara flera fel.

Sedan tycker jag att missbruket av mat, nikotin och alkohol har fått sådana ekonomiska proportioner att det är dags att börja utforma en modell som gör att individen genom privat försäkring får börja ta eget ekonomiskt ansvar.

Men det är en annan diskussion.
Jag anser att vård borde villkoras.
Sluta röka/dricka annars så får du ingen vård på det allmännas bekostnad.
Rökare och alkoholister/storkonsumenter är svåra och dyra att vårda.
De läks dåligt och är riskabla att söva.
 
Sv: Fixa BrÖsten Efter Graviditet?

En sak som ofta underlättar samtal, såväl på nätet som IRL, är om man svarar på det som sägs av den man just då pratar med. Som ett litet alternativ till att dra till med vad man vill minnas att icke-namngivna andra någon annan gång har sagt i samma ämne.

Ah, tack! Så bra formulerat. I fallet bröstoperationer, liksom t ex spöken, hamnar man i facket "Dom Som Brukar Vara Dumma" bara för att man inte håller med. Senast drabbad av det var Elftor som helt sakligt argumenterade emot i en spöktråd och då fick han hela skiten för allt som någon NÅGONSIN sagt emot spöken.

Fast jag förbehåller mig rätten att argumentera mot bröstoperationer på MITT sätt utan att bli hopbuntad med nån som skrikit jävla plasttuttsbimbo - eller hur man nu blir Dummast i den här frågan.
 
Sv: Fixa BrÖsten Efter Graviditet?

Dock vet jag att det alltid finns ett antal användare som klampar på i träskor mot de som skaffar implantat.

Att "göra som man vill med sin kropp" innefattar också att stå för det man har gjort.
Jag tycker att det är korkat att utsätta sig för de risker som plast-tuttar medför.
Och om man då har plast-tuttar så får man ju leva med att jag och många med mig tycker så.
Det är ett ställningstagande som man har gjort när man skaffade sig plast-tuttar.

Att många kommer att tycka att det är ett korkat beslut.

Jag skall göra en jämförelse.
Det finns de som tycker att håriga ben på kvinnor är äckligt.
Jag har mycket håriga ben som jag inte tar bort håren från.
Därmed tycker alltså många att jag är äcklig.
Men det är ett beslut som jag har tagit och står för.
Att inte raka benen.
Men inte får jag några utbrott för det varje gång som alla dessa "raka och epilera sig överallt"-trådar dyker upp.
Och sätter igång att skrika att det är personliga påhopp på mig att anse att orakade ben är äckligt.

Man väljer ju liksom själv hur man gör där.
Både med plast-tuttar och benrakning.
 
Sv: Fixa BrÖsten Efter Graviditet?

En sak som ofta underlättar samtal, såväl på nätet som IRL, är om man svarar på det som sägs av den man just då pratar med. Som ett litet alternativ till att dra till med vad man vill minnas att icke-namngivna andra någon annan gång har sagt i samma ämne.

Vad är okej att säga, då, tycker du?

Om jag säger att medicinskt omotiverade bröstoperationer riskerar att befästa osunda utseendeideal - har jag begått ett personligt påhopp då?

Om jag säger att för mycket fett och socker är ohälsosamt - har jag hoppat på alla överviktiga då?

Om jag säger att rökning är skadligt för den enskilde och dyrt för samhället - har jag kränkt alla rökare då?

Du får gärna reda ut detta åt mig, för jag begriper det inte.


Det har att göra med hur man säger det, vilket jag tror du är mycket väl medvetan om...
 
Sv: Fixa BrÖsten Efter Graviditet?

[

Det är ingen orsak till att låta bli att kritisera tilltaget.
Att annat också är fel gör inte detta felet mera rätt.

Det är liksom inte vanlig matematik så att två fel blir rätt.
Utan det blir bara flera fel.

Absolut.
Jag är inte den som försöker se snyggare ut genom att ställa mig bredvid någon som jag anser ser mer anskrämligare ut än mig själv.

Jag var bara nyfiken på om du höll linjen eller om det dolde sig ett uns dubbelmoral där någonstans.
Det gjorde det inte.
 
Sv: Fixa BrÖsten Efter Graviditet?

Nånsin hört namnet på mannen Michael Moore??Mkt smart kille som fattat att deras system verkligen är kasst för dem allra flesta.
 
Sv: Fixa BrÖsten Efter Graviditet?

Så då ska man inte hjälpa din mamma som röker och får cancer heller då??
Inte alla dom så äter för mkt godis och också för cancer eller andra sjukdomar??
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej på er, I väntan på att veterinären ska ringa upp så lägger jag upp en tråd här i hopp om att någon kan ge mig lite råd. Bakgrund...
Svar
4
· Visningar
1 020
Senast: netschjen
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
33 558
Senast: Snurrfian
·
Gravid - 1år Hur gör ni om det visar sig att er partner inte klarar av föräldrarollen så bra som ni båda hoppats..? *långt* Vi visste från början...
13 14 15
Svar
288
· Visningar
32 373
Senast: Badger
·
Hundhälsa Hej! Min Australian kelpiehane på snart 6 år har varit skadad i över 2,5 månad och trots flera veterinär besök och nästan 2 månader på...
2
Svar
28
· Visningar
5 824
Senast: Linda_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp