Fixa BrÖsten Efter Graviditet?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Fixa BrÖsten Efter Graviditet?

Vänta är du på riktigt ??

Landet i väster där 30miljoner lever under minimumgränsen.

Där 50 miljoner inte har råd med sjukförsäkring.

(Bara att googla statestiken)

Där en enorm del av befolkningen måste ha 2-3 jobb för att det ska gå runt.

Där några få utnyttjar väldiga massor av människor för att själva ha det bra. Läs nedanstående.

Ett land där de i princip använder slavarbete (syftar på alla illegala invandrare som jobbar för ingenting och inte har några rättigheter och kan bli tagna av polisen när som helst eller klagar på något)

och du det finns faktisk en anledning till att vi har det bäst ställt i hela världen. Inte var det moderaterna som byggt upp sverige.

Här kan man ju faktisk också skaffa sig en bra framtid utan någonting.

Samt att min frus mor har 25st anställda och de tjänar bra med pengar och har aldrig hört henne klaga över skatt.

Hade gärna betalat mer i skatt såvida det går till allmäna vägar (tullvägar är ju inte en ovanlighet i USA)
fängelser,(privata fängelser finns ju i usa där de tjänar per fånge och där det varit skandaler då de behållt fångar längre än deras straff, de bara hittar på att de misskött sig så får de behålla dom ett tag till.)

Polis, sjukvård, äldreomsorg, barnomsorg/skola, ja vi betalar skatt men jämfört med resten av Europa har vi inte så himla farlig skatt. men mkt bättre ställt.
Konstigt att det inte är så många som flyr från Sverige om det nu var så surt.
Vill inte de flesta komma till Sverige för att vi har det så j-vla bra!?
Hillary Clinton mfl har länge berömt/beundrat vårat fina sociala system.

Det spelar ingen roll vad du har att komma med kan knäcka dittresonemang på varje punkt. summa summarum har de flesta det bra så har alla det bra i slutändan.

Men jag struntar i det då alla politiska disskutioner gör att jag inte hinner jobba och betala skatt till alt jag vill.

MVH Martin (drar mig ur nu då jag inte hänger på detta forum utan på ett bilforum
 
Sv: Fixa BrÖsten Efter Graviditet?

Inga skruvar i knäna eller proteser då heller:crazy:
Pacemaker??Hm vem är du, du vill att vi(dom flesta) ska få det sämre i Sverige så att dom få med mycket pengar kan få det bättre??

Emigrera eller ngt och snälla du låt mig få ha mina 75F kupor ifred även om dom är gjorda av trögflytande silikon...:D

Nä strunta i att svara för vi kan ändå inte läsa,åker till FunCity med barnen nu,see ya!!!:rofl:
 
Sv: Fixa BrÖsten Efter Graviditet?

Inga skruvar i knäna eller proteser då heller:crazy:
Pacemaker??
I vissa fall så är det ju nödvändigt.
För att kunna leva och fungera.
Men plast-tuttar är det ingen som behövar för sin livsfunktion.
Det är bara i huvudet som den inbillningen sitter.

Hm vem är du, du vill att vi(dom flesta) ska få det sämre i Sverige så att dom få med mycket pengar kan få det bättre??
Jag vill att de som behöver det skall få det som finns.
Inte att några skall roa sig med resurserna så att de är slut när de behövs till dem som behöver dem på riktigt för att kunna leva drägligt.

Emigrera eller ngt och snälla du låt mig få ha mina 75F kupor ifred även om dom är gjorda av trögflytande silikon
Nej du jag kommer inte att emigrera.
Jag kommer att stanna här och arbeta för att resurserna används effektivare där de som bäst behövs.
 
Sv: Fixa BrÖsten Efter Graviditet?

Så det är Martin som gillar stora plasttuttar.
Det ante mig.
Det brukar alltid finnas en man bakom sådant där.

Jag har bott i det där landet och din beskrivning stämmer inte.

Många högutbildade flyr Sverige för bättre villkor utomlands.
Detta är ett stort sammhällsekonomiskt problem.
Vilket redan Socialdemokraterna uppmärksammade.
Det var då som de började att sänka skatter.
 
Sv: Fixa BrÖsten Efter Graviditet?

Inga skruvar i knäna eller proteser då heller:crazy:

Det där var en ovanligt fånig jämförelse.

Skruvar i knäna får man därför att man har en fraktur. Proteser i leder får man för att man har så ont att man knappt kan gå.

Inte för att man vill vara snygg.
 
Sv: Fixa BrÖsten Efter Graviditet?

Kl

Jag vill inte sätta mig över andra människors beslut, människor får göra vad de vill göra med sina kroppar men jag funderar lite på följande sätt:

En bröstoperation kostar kanske cirkus 40 000kr.
Majoriteten av bröstoperationer sker pga sämre självkänsla och fixering, inte pga disfunktion?
Rätta mig om jag har fel.

För de pengarna får man många timmars kvalitetstid med en psykoterapeut.
Varför då inte välja den vägen istället och slippa riskerna med en operation?
Är det latmasken som kommer fram som föredrar genvägarna framför senvägarna?

Eller kan det vara så att bröstoperationer idag är så erkänt/vanligt att kvinnor kanske köper sina bröst lika lättvindigt som vilken accessoar som helst pga "vill ha" begär och inte just pga dålig självkänsla?
 
Sv: Fixa BrÖsten Efter Graviditet?

Jag tror att det är som en snygg klänning ungefär.

Man fixar håret, brösten, solbrännan och drar sedan på sig något snyggt.
Utan att egentligen tänka på vad man gör.
 
Sv: Fixa BrÖsten Efter Graviditet?

Silverkedjan:

När man får komplikationer av sina "plast-tuttar" åker man tillbaka till stället där man fixade dom så hjälper dom en!!
Så fungerar det i Sverige,det täcker garantin in(förutom 300kr man får bet själv).
Dom du pratar om som kommer in har antagligen gjort sina i Polen eller Thailand.


Inte ung:

Antagligen är du en mamma i cirkus 40-45års åldern som gjort karriär innan barnafödandet du bor också antagligen ensam.
Du jobbar hemifrån och har mkt pengar på banken.
Alltså men försök se det som så att om man tänker på andra så får man igen det själv sen!

Tänk dig att din kusins barn blir cancersjuk och dom inte har en massa sparade pengar.
Dom blir då tvungna att sälja huset och bilar för att få råd med operationen.
Vad ska dom göra sen när alla pengar är slut,och dom antagligen fått sparken??
Vissa hade inte haft råd att rädda sina anhöriga, dom cancersjuka barnen du pratade om skulle få det svårt...
Ingen gratis tandvård tom 19år heller:crazy:

Sedan skulle dom antagligen leva på gatan eller hos ngn släkting,kanske ta livet av sig...
Tror på ödet och alla får vi igen vad vi gör mot andra,just a matter of time:cool:

Du måste ha 0 i IQ blir så jäkla förbannad,försök om du kan att tänka på någon annan än dig själv!!
Ett brutet ben kostar ca 40.000:- och vad skulle man få dessa pengar ifrån??
Spara?Ja ska man säga till sig själv att f-n du får vänta med att bryta benet??
 
Sv: Fixa BrÖsten Efter Graviditet?

Nä skulle knappast göra tuttarna för min mans skull!!:crazy:

Gick ned 36kg efter mitt andra barn och då blev tuttarna taxöron,och eftersom jag är 24år(23då)tyckte jag att jag gärna ville se ung ut ett tag till!!:love:
Man vill ju inte se ut som 50+ när man är på sina 20+...:rofl:
 
Sv: Fixa BrÖsten Efter Graviditet?

Många hade säkert behövt terapi,om inte annat för att fastställa av vilken orsak dom vill göra det!:bow:
 
Sv: Fixa BrÖsten Efter Graviditet?

DS.Vi har både släktingar och vänner i USA som även bott där hela livet,tyvärr delar dom inte din uppfattning.:crazy:

Dom är inte lägst ner på den ekonomiska skalan men har det ändå j-kligt tufft.
 
Sv: Fixa BrÖsten Efter Graviditet?

Visst kan man tycka det. Men nu är det en annan människas val, inte ditt. Jag förstår dessutom att det blivit på det viset för många kvinnor med tanke på idéalen som pumpas ut i reklam och tv.

Jag tycker dessutom att det är lite sorgligt med människor som bajsar på andra, bara för att dem inte är lika starka och nöjda med sin kropp.

Det är ju det som är grejen ! Att inte köpa dessa sjuka ideal ! Att försöka att ändra på dem. Inte att följa dem och cementera in detta i nästa generation. Jag bajsar inte på någon, jag tycker synd om dem och deras barn att de gått på hela grejen och önskar att de såg sitt värde i sig själva på ett helt annat vis !
 
Sv: Fixa BrÖsten Efter Graviditet?

Silverkedjan:

När man får komplikationer av sina "plast-tuttar" åker man tillbaka till stället där man fixade dom så hjälper dom en!!
Så fungerar det i Sverige,det täcker garantin in(förutom 300kr man får bet själv).
Dom du pratar om som kommer in har antagligen gjort sina i Polen eller Thailand.

Nej.

De som kommer med infektioner och "gömda" tumörer bakom proteserna - det tar VI hand om. Tror du inte jag vet hur det fungerar med den svenska vården, jag har jobbat i den sedan 1982 och i 1½ års tid på HELTID bara tagit hand om bröst.

Ditt företag som opererat dig har inga garantier för att de "lever" ens om fem år, det är oerhört vanligt med företagsombildanden och dylikt för att smita med så stora pengar som möjligt. OCH de har inte resurser för komplikationerna med tex intensivvård. Det du uppfattat som garanti är kopplat till det du tycker är viktigt - nämligen UTSEENDET. Dvs är du inte nöjd så skär de i dig gång på gång tills du tycker tuttarna är snygga.

Du har INGEN garanti på att de tex kan hitta en cancer i bröstvävnaden bakom protesen eller ens kommer kalla dig för att försöka sig på något dylikt. Det KAN man nämligen inte :(

Och skulle du få en dold varbildning med blodförgiftning är du också "för sjuk" för den kosmetiska sjukvården.

Tyvärr bekräftar dina uttalanden bara mer och mer att du inte förstått vad du gett dig in på.
 
Sv: Fixa BrÖsten Efter Graviditet?

Nä skulle knappast göra tuttarna för min mans skull!!:crazy:

Fast det är ju charmigt att din man skriver under ditt nick i den här tråden.

Det finns en annan bröstförstorad bukefalist som också brukar skriva att hon gjort det för sin egen skull.

Fast i en tråd på temat elaka pojkvänner skrev hon en gång att hennes sambo - på fyllan - kallat henne fult jävla luder som han ville pissa på.

Smart kille, som trots att han var packad gick rätt på hennes ömma punkt - hennes utseende.

Hon är heller inte den första jag sett som verkar må rätt dåligt med sig själv trots att hon hävdar att hon mår SÅ bra av sin bröstförstoring. Bröstoperationer ger bara större tuttar, men inte större självkänsla.
 
Sv: Fixa BrÖsten Efter Graviditet?

När jag gjorde mammografi senast klämde de utav helvete i brösten. "Vi måste det för att få med så mycket som möjligt på bilden".

Sen frågade jag Hur gör ni med dom har implantat, ni måste ju kunna klämma sönder dem?

"Nejdå, det går så bra, vi klämmer bara inte lika hårt"

Nähä, inte lika hårt som ni nyss behövde för att få med så mycket som möjligt:crazy:
 
Sv: Fixa BrÖsten Efter Graviditet?

Implantatet ligger bakom bröstmuskeln;)

Tror det är en väldigt liten del som trots allt får komplikationer idag.
Men många av dessa väljer att gå ut med det.
Jag ångrar mig iaf int en sekund och det är det enda viktiga för mig!:)
 
Sv: Fixa BrÖsten Efter Graviditet?

Sorgligt att hennes pojkvän säger så,det hade jag aldrig tolererat!
Ingen ursäkt att det var på fyllan.
 
Sv: Fixa BrÖsten Efter Graviditet?

Man kan liksom inte heller klämma sönder ett implantat:crazy:

Har en väninna 50+ som bytte ut sina implantat i höst och hon hade då haft dom gamla i 20år utan komplikationer!!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej på er, I väntan på att veterinären ska ringa upp så lägger jag upp en tråd här i hopp om att någon kan ge mig lite råd. Bakgrund...
Svar
4
· Visningar
1 020
Senast: netschjen
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
33 559
Senast: Snurrfian
·
Gravid - 1år Hur gör ni om det visar sig att er partner inte klarar av föräldrarollen så bra som ni båda hoppats..? *långt* Vi visste från början...
13 14 15
Svar
288
· Visningar
32 373
Senast: Badger
·
Hundhälsa Hej! Min Australian kelpiehane på snart 6 år har varit skadad i över 2,5 månad och trots flera veterinär besök och nästan 2 månader på...
2
Svar
28
· Visningar
5 824
Senast: Linda_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp