Boktips mysrysare

Fru_Tuvstarr

Trådstartare
Letar desperat efter böcker att läsa i höstmörkret. Jag älskar böcker med en övernaturlig touch och gärna åt det lite obehagliga hållet. Jag gillar tex Michelle Paver, Mikael Strömberg och Peter Fröberg Idlings Nidamörkur.

Någon som har tips?
 
Senast ändrad:
Även Människohamn av John Ajvide!
Och Vänligheten. Och sommaren 1985.
(Okej okej, jag gillar det mesta av honom 😅)

Tana French är deckare, men de tre första i hennes Dublin Murder Squad serie känns ändå passande på beskrivningen. Särskilt den tredje kanske.
(In The Woods, The Likeness, Faithful Place)

Mystic River av Dennis Lehane.
Säkert några av Stephen King också men vet inte vilka som passar bäst på rak arm 🤔

I övrigt följer jag tråden med stort intresse 😍
 
From Below av Darcy Coates borde passa! Kändes som en riktig "höstrusk-bok". Jag hade hört lite blandat om författaren innan och att hennes böcker är väldigt YA men det tyckte jag inte alls. Den var väldigt lättläst men tycker ändå den faktiskt var obehaglig vissa delar. Det är den enda bok jag läst av henne (planerar att läsa fler) men jag har hört att de andra går i samma stil.
 
Letar desperat efter böcker att läsa i höstmörkret. Jag älskar böcker med en övernaturlig touch och gärna åt det lite obehagliga hållet. Jag gillar tex Michelle Paver, Mikael Strömberg och Peter Fröberg Idlings Nidamörkur.

Någon som har tips?
Jag har inte läst de du nämner, men tipsar om Sveablot-serien (Ullström) :love: och Vänligheten (Ajvide).
Berättelsen om blodet-serien (Björkelid) kanske kan passa också.

Just nu är jag mitt i Sandra Hilas serie Legenden om Mossarna.

Inte så mycket övernaturligt, men helt klart obehagligt; Höstserien (2 böcker) av Wilderäng.
 

Liknande trådar

Kultur Är det någon som har några tips på passande böcker? Jag gillar böcker som inte är för mörka/deprimerande, som har ett hyfsat lyckligt...
2
Svar
38
· Visningar
1 882
Senast: Butros
·
Fritid Eftersom bukeoraklet var så himla bra på att hitta böcker till min mormor (som tackar och hälsar, fast hon inte fattar vad ett forum är...
Svar
12
· Visningar
611
Senast: Glimra
·
Kultur Jag vet att det finns många här som läser mycket och har bra koll på böcker, nu vill jag ha er hjälp :D Själv har jag usel koll på...
Svar
18
· Visningar
991
Senast: Badger
·
Dressyr Hej alla dressyrentusiaster, Jag har haft ett uppehåll med ridningen på ca 1 år då jag har bott i Syd Korea med min man. Väl hemma igen...
Svar
3
· Visningar
1 161
Senast: Tilly_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp