Fixa BrÖsten Efter Graviditet?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Fixa BrÖsten Efter Graviditet?

Vad ska du göra med alla pengar när du dör??:confused:
Bättre att leva upp pengarna och ha skoj nu!!!:D

Jag använder pengarna nu.
För att bl.a. kunna jobba hur litet som jag vill så att jag kan vara mycket med mina barn och ägna mig åt fritidsintressen.
Jag har bytt till ett roligt jobb med sämre betalt, bara för att det är kul.
Jag kan ta ledigt ett år eller två om jag vill.
Jag kan köpa vad jag vill bara för att jag har lust.
Vill dottern ha en ny fiol för 10 000:- så visst, vi åker och handlar.

Jag är fri.
Ekonomiskt fri.
Det är mycket skönt.
 
Sv: Fixa BrÖsten Efter Graviditet?

Visst är det allvar, men att vara nedlåtande mot någon, det anser jag inte vara särskilt vuxet. Och vadå skattebetalarna? Vilka är det? Det är VI. Även hon som gjorde sin operation. Hon betalar också skatt. Låt folk göra sina val,
Nej man kan inte bara låta "folk göra sina val".
Val som påverkar den gemensamma kassan med vårdpengar är val som alla har rätt att kritisera.
Som i en familj där man måste komma överens om vad pengarna skall användas till i första hand.
Det finns viktigare saker att använda pengarna till än till komplikationerna av att vissa vill ha plast-tuttar.

I övrigt måste man inte ha förvridna ideal för att operera sig. Att vilja ha en b-kupa anser inte jag vara något sjukt ideal.
Jo att fixera sig vid sina bröst är ett sjukt ideal.
Oavsett vilken storlek det handlar om.
Och det är en sjuka som du verkar dela då du tycker att det är naturligt och en rättighet att vilja ha B-kupa.

Visst medför det risker att förstora brösten, men det gör det att förminska dom också.
Men det är inga risker som visar sig efteråt.
Om det gick bra så gjorde det det.
Och då så fortsätter det att vara bra.

All dålig mat alla proppar i sig då? Socker, kakor, bakelser, feta hamburgare. Varför är det mer acceptabelt än att göra en operation?

Det är det inte alls det.
Men det hör hemma i en annan diskussion i en annan tråd.
 
Sv: Fixa BrÖsten Efter Graviditet?

Sverige sitter på en tickande "bröstbomb" :(

Jag tröstar mig med att det är deras smärta och inte min.
Men skulle hellre vilja att pengarna gick till cancersjuka barn eller något sådant.

Men jag tror att vården i framtiden kommer att bli villkorad.
När resurserna inte räcker så kommer de som skött om sig och vill vara friska att prioriteras före de som medvetet förstört sina kroppar.
 
Senast ändrad:
Sv: Fixa BrÖsten Efter Graviditet?

:mad:Nä du är ju för f-n inte sann:crazy:

Allt man gör är väl självförvållat och tacka f-n för den allmänna sjukvården,som förövrigt täcker in när du tex blir skadad av ngn häst som du valt skaffa,eller när ngn väljer att köra för fort eller att sätta sig på en motorcykel alla gör vi val....

Ingen utav dessa ex var tvungna att göra det!!
 
Sv: Fixa BrÖsten Efter Graviditet?

Olyckor är tyvärr sådant som händer.
Men att med berått mod stoppa in plastbitar i kroppen som man vet ger problem senare, det är ju som att med vilje sikta bredvid vägen när man kör MC eller som att springa bakom hästen och reta den så att den skall sparka.
 
Sv: Fixa BrÖsten Efter Graviditet?

Ja det är bättre än både plast-tuttar, hårfärg, cigaretter, modekläder eller festande.
 
Sv: Fixa BrÖsten Efter Graviditet?

Tack och lov lever vi i Sverige, vissa ville ju dock ha Moderaterna i ledning:(
 
Sv: Fixa BrÖsten Efter Graviditet?

Ja och jag kritiserar inte dig, jag kan glädjas med dig:)
Kanske vore något att prova?;)

Jo att köra MC är idiotiskt och det räcker med lite för att få in en sladd....
Men det hör ju egentligen inte hit,saken är ju den att vi har det j-vligt bra i Sverige...:bump:
 
Sv: Fixa BrÖsten Efter Graviditet?

Jag tycker att detta är oerhört sorgligt ! Att man speglar sitt värde så mycket i brösten (eller vad man nu väljer att fixa).

Visst kan man tycka det. Men nu är det en annan människas val, inte ditt. Jag förstår dessutom att det blivit på det viset för många kvinnor med tanke på idéalen som pumpas ut i reklam och tv.

Jag tycker dessutom att det är lite sorgligt med människor som bajsar på andra, bara för att dem inte är lika starka och nöjda med sin kropp.
 
Sv: Fixa BrÖsten Efter Graviditet?

Och jag kan inte förstå hur vissa kan vara så oförstående och låsta på sitt enda rätt.
 
Sv: Fixa BrÖsten Efter Graviditet?

Och jag kan inte förstå hur vissa kan vara så oförstående och låsta på sitt enda rätt.

Det handlar inte om det.
Det handlar om vem som skall betala.

Mitt sätt belastar på inget vis någon annans ekonomi.
Inte vårdens och inte några andra skattebetalares heller.
Det gör däremot plast-tutteviset.
Det kommer i framtiden att belasta ett gemensamt vårdkonto som jag anser borde gå till viktigare saker än att rätta till efter tuttar av plast.

Tuttar av plast stör mig därför att den stör vårdens ekonomi.
På vilket sätt skulle mitt sätt störa dig?
 
Sv: Fixa BrÖsten Efter Graviditet?

Sug på den du;)

Nu lägger sig min make i:

Sverige är nog det enda land ett par småbarnsföräldrar som vi med vanliga jobb.
Har råd att köpa följande en Renoverad hästgård.
2st hästar, en ML Mercedes av årsmodel 05, samt nya disk/tvätt maskiner, resa till mina släktingar i spanien varje år. samt spara pengar till barnen och handla mat utan att bry sig om vad det kostar

Har varit moderat men efter att ha sett det sjuka kapitalistiska landet i väst och hur bra de har det :angel:

Så har jag blivit socialdemokrat då det är bättre med en generös politik än moderaternas, i längden lönar det sig.

Hoppas att du set hur det ser ut i resten av världen och sen förstår hur enormt bra vi har det tex mammaledighet på barbados som jag och min fru var på så har de bara 3mån ledigt efter att ha fött barn.
Dessutom har dom ej råd att vara lediga när barnen är sjuka.

Jag är givetvis enig med min man!!:love:
 
Sv: Fixa BrÖsten Efter Graviditet?

Så har jag blivit socialdemokrat då det är bättre med en generös politik än moderaternas, i längden lönar det sig.

Generös med vilka pengar?
Varifrån skall de komma?

Du ser vad du kan få spendera och hur bra du kan ha det.
Jag ser problemet med varifrån detta skall komma.

Mina referenser från det stora kapitalistiska landet i Väster är annorlunda än dina.
Där kan man leva på en lön.
Där kan man skaffa sig ett bra liv utifrån ingenting.
Här så går mer än 50% av det man tjänar till skatt.

Arbetsgivaravgift.
Löneskatt.
Och så 25% moms på det.

Gissa hur bra 2 vanliga löntagare hade haft det med deras skattesats?
 
Sv: Fixa BrÖsten Efter Graviditet?

Nu finns det ju andra vägar att gå än att använda plast och koksalt.

Operationen min syster gjort innefattar fett, fett om de flyttat från lår, mage och ben för att sätta i brösten. Du får inga stora inplantat - men det värsta som kan hända är att brösten försvinner på naturlig väg.

Och se, då drabbade det ingen annan än den som opererade sig.
 
Sv: Fixa BrÖsten Efter Graviditet?

Det är okej på ett helt annat sätt än just plast.
Främmande föremål i kroppen är det som jag opponerar mig emot.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej på er, I väntan på att veterinären ska ringa upp så lägger jag upp en tråd här i hopp om att någon kan ge mig lite råd. Bakgrund...
Svar
4
· Visningar
1 020
Senast: netschjen
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
33 558
Senast: Snurrfian
·
Gravid - 1år Hur gör ni om det visar sig att er partner inte klarar av föräldrarollen så bra som ni båda hoppats..? *långt* Vi visste från början...
13 14 15
Svar
288
· Visningar
32 373
Senast: Badger
·
Hundhälsa Hej! Min Australian kelpiehane på snart 6 år har varit skadad i över 2,5 månad och trots flera veterinär besök och nästan 2 månader på...
2
Svar
28
· Visningar
5 824
Senast: Linda_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp